Popularność różnorodnych czatbotów, takich jak ChatGPT, stale rośnie — nie dziwi więc fakt, że w sieci znajdujemy coraz więcej treści tworzonych przez sztuczną inteligencję. Potwierdza to najnowszy raport firmy Graphite.
Jakie dane zostały przeanalizowane w raporcie Graphite?
Od kiedy obserwuje się wzrost treści tworzonych przez AI?
Jaką część treści w sieci generuje sztuczna inteligencja?
Ile procent materiałów tworzonych przez AI pojawia się w wynikach wyszukiwania?
Wynika z niego, że aż 52 proc. treści dostępnych w sieci zostało wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Takie wnioski wyciągnięto po analizie ponad 65 tysięcy witryn powstałych w latach 2020-2025. Szybki wzrost tego typu treści pojawił się od listopada 2022 r., a więc momentu pojawienia się na rynku ChatGPT.
Dobrą informacją płynącą z raportu jest jednak fakt, że wyszukiwarki internetowe są całkiem skuteczne w odsiewaniu treści tworzonych przez sztuczną inteligencję. W rankingach wyszukiwania pojawia się tylko 14 proc. takich materiałów. Sztuczna inteligencja również preferuje dane stworzone przez ludzi — artykuły stworzone przez człowieka są cytowane przez ChatGPT w aż 82 proc. przypadków.
Inne badania wskazały natomiast, że streszczenia generowane przez AI w wielu przypadkach są mało przydatne i korzystają z artykułów napisanych przez ludzi. Czas pokaże, jak sytuacja będzie zmieniać się na przestrzeni kolejnych lat.




English (US) ·
Polish (PL) ·