Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Chodzi o węzeł autostradowy Gliwice-Sośnica. Łączy on aż pięć dróg, w tym dwie autostrady: A1, A4, DK44, DK88 i Drogową Trasę Średnicową, która w tamtym miejscu pokrywa się z drogą numer 902.
Sprawdź: Policjanci znowu zaglądają do samochodów i szukają 2 rzeczy. Nie masz? "Mandat do 5 tys. zł"
Liczby węzła Gliwice-Sośnica robią wrażenie
Budowę rozpoczęto już w 2005 r., gdy w tamtym miejscu powstał prowizoryczny węzeł. Właściwy węzeł został oddany do użytku w 2009 r., a dwa lata później zakończono budowę ostatniego ze zjazdów.
Liczby i dane imponują. Węzeł Gliwice-Sośnica ma trzy poziomy, a trzy pasy ruchu ma tam aż 33 km dróg. Kierowcy mogą pokonać 16 wiaduktów, a z 36 zjazdów zjechać na wszystkie strony świata. Po drodze mijają 256 znaków, a wrażliwe uszy mieszkańców chronią cztery kilometry ekranów akustycznych.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoMiała być inna nazwa dla superwęzła Gliwice-Sośnica
Gigantyczny leży właściwie na terenie gliwickiej dzielnicy Ligota Zabrska. O jego nazwę toczono spory, Prezydent miasta, Zygmunt Frankiewicz, chciał, żeby superwęzeł nazywał się "Gliwice" — bo nazwa "Sośnica" poza Śląskiem nie jest kojarzona. GDDKiA nie dała się jednak przekonać.
— My jeszcze pamiętamy, jak w tym miejscu było proste w sumie skrzyżowanie. Zaraz po otwarciu węzła, zrobił się na chwilę dom wariatów. Ale teraz już się mniej więcej wie, co i jak… Oczywiście, jeśli się tędy często jeździ — mówili mieszkańcy okolicznych terenów w rozmowie z Onetem w 2010 r.
Za największy węzeł drogowy na świecie uchodzi wiadukt Huangjuewan, który znajduje się w miejscowości Chongqing w południowo-zachodnich Chinach. Ma aż pięć poziomów, rozprowadza drogi w ośmiu kierunkach, a budowa zajęła Chińczykom aż 13 lat.