Polska fabryka świętuje kolejny kamień milowy. Produkują ważny silnik Stellantisa

1 tydzień temu 16
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Zakład jednostek napędowych w Tychach, należący do koncernu Stellantis, osiągnął wyjątkowy kamień milowy — produkcja pięciomilionowego silnika od początku działalności zakładu w 1999 r. Do tego imponującego wyniku przyczyniły się wieloletnia modernizacja i inwestycje, w tym wart 250 mln euro projekt zakończony w 2019 r., które pozwoliły fabryce stać się jednym z kluczowych graczy w europejskiej sieci Stellantis.

W Tychach powstaje jeden z najważniejszych silników całego koncernu

Pięć milionów silników, wyprodukowanych w naszym zakładzie stanowi prawdziwie imponujący wynik. Z perspektywy biznesowej potwierdza on, że inwestycja w ponowne uruchomienie produkcji. w tyskiej fabryce, a także powierzenie jej ważnego strategicznie silnika, były trafne: zakład produkuje z wykorzystaniem pełnych mocy produkcyjnych, a za jakość i wyniki otrzymał ważne korporacyjne wyróżnienia: „Best Improver” i „Best Performer”. Jednak, przede wszystkim, chciałbym docenić tyski Zespół, który osiąga te znakomite rezultaty: to jego otwartość na nowe wyzwania, kompetencje i codzienne zaangażowanie nadają mistrzowski rytm tyskiej produkcji. Bardzo wszystkim dziękuję za każdy z tych pięciu milionów silników: obecnym Pracownicom i Pracownikom, a także tym którzy, choć już z nami nie pracują, mają wkład w to osiągnięcie

- komentuje Sławomir Czernecki, dyrektor zakładu jednostek napędowych Stellantis w Tychach.

Przeczytaj także: Najlepsze SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Mechanik każdemu dał minimum czwórkę. Jeden na pięć

Silnik numer 5 000 000 z fabryki w Tychach

Silnik numer 5 000 000 z fabryki w TychachStellantis

Jakie silniki produkowane są w Polsce? Teraz to część hybrydowego napędu

Pięciomilionowym egzemplarzem był silnik T-Gen3, czyli turbodoładowana, 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM. Jednostka ta stanowi trzon napędu hybrydowego, obejmującego 48-woltową baterię litowo-jonową oraz zaawansowaną, 6-biegową skrzynię elektryczną eDCT. Dzięki temu zestawowi pojazdy wyposażone w tę technologię oferują lepszą efektywność paliwową, cichszą pracę i większy komfort jazdy, dostarczając jednocześnie korzyści zarówno użytkownikom, jak i środowisku.

W polskiej fabryce Stellantis produkowane silniki T-Gen3 trafiają do wielu marek, w tym Jeepa, Fiata, Alfy Romeo, Citroëna, Opla czy Peugeota. Szczególnie odnotowano ich zastosowanie w Hybrydowych B-SUV-ach jak Jeep Avenger czy Fiat 600, które powstają w tym samym regionie. Popularność tych modeli była kluczem do osiągnięcia przez Stellantis pierwszego miejsca pod kątem udziału w unijnym rynku samochodów hybrydowych. W maju grupa kontrolowała 18,03 proc. tego segmentu, podczas gdy w okresie styczeń–maj wynik wynosił 15,85 proc.

Zakład w Tychach współpracuje z innymi lokalizacjami Stellantis w Polsce, w tym z fabryką w Gliwicach i tamtejszym Centrum Pokryw Baterii. Kooperacja umożliwia dostarczanie kompleksowych rozwiązań dla modeli produkowanych w regionie, jak Jeep Avenger, Fiat 600 czy Alfa Romeo Junior. Gliwicka Tłocznia dostarcza komponenty tłoczone, a produkcja obudów do baterii wspiera rozwój elektrycznych wariantów tych modeli.

Silnik numer 5 000 000 z fabryki w Tychach

Silnik numer 5 000 000 z fabryki w TychachStellantis

Przeczytaj źródło