Czy pociąg osiągnie prędkość 1000 km/h?
Gdzie powstaje pociąg T-Flight?
Jakie technologie wykorzystuje pociąg T-Flight?
Kiedy rozpoczęto prace nad projektem T-Flight?
Chiny nie zwalniają tempa i mocno inwestują w nowe technologie transportowe. Jednym z ciekawszych projektów jest ujawniony już jakiś czas temu latający maglev T-Flight, który dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań - będzie mógł zbliżyć się do prędkości dźwięku. O projekcie dowiedzieliśmy się poraz pierwszy w 2023 roku, ale dopiero teraz na przełomie 2025 i 2026 chińscy konstruktorzy zaczynają przekuwać plany w rzeczywistość - trwa budowa specjalnego, 60-kilometrowego próżniowego tunelu który ma umożliwić przetestowanie maksymalnej prędkości pojazdu.
Dotychczasowe próby - kończyły się sukcesem, a w połowie 2025 roku – T-Flight na krótszym odcinku rozpędził się do prędkości 620 km/h w zaledwie 7 sekund. Tak zawrotne prędkości - jak i ta docelowa, wyższa - osiągana jest dzięki wykorzystaniu technologii lewitacji magnetycznej, typowej dla maglevów. Główną różnicą między tym projektem a pozostałymi - jest tunel, w jakim pociąg ma jeździć. Bardzo niskie ciśnienie i niemalże całkowite wyeliminowanie oporu powietrza oraz jakiegokolwiek tarcia, w połączeniu z odpowiednią konstrukcją nosa pociągu oraz zastosowaniem nowszych, mocniejszych silników liniowych, ma pozwalać na złamanie dotychczasowych ograniczeń. Chińscy konstruktorzy są już jednam myślami przy kolejnych absurdalnie brzmiących cenach – i przewidują, że T-Flight w przyszłości będzie mógł poruszać się nawet z dwukrotnością prędkości dźwięku. Problemem – jak zawsze - będzie jednak stworzenie odpowiedniej infrastruktury.






English (US) ·
Polish (PL) ·