AI zmienia warunki na rynku pracy. Czy to młodzi nie chcą pracować czy firmy nie chcą ich zatrudniać? Pracodawcy używają wygodnej wymówki: proste zadania może dziś wykonać sztuczna inteligencja. Jakie jest miejsce pokolenia Z na rynku pracy.
Pokolenie Z – najmłodsze, które nawiązało kontakt z rynkiem pracy – to osoby urodzone w latach 1995–2012. Najstarsi jego przedstawiciele właśnie osiągnęli trzydziestkę i mogą się już poszczycić kilkuletnim stażem, ale są jeszcze na początku zawodowej wspinaczki. To nie lojalne wobec pracodawców iksy (przyszli na świat w latach 60. i 70.), często związane przez całe życie z jedną firmą. Ani igreki (nazywane też millenialsami) – bardziej otwarte na zmianę firmy, jeśli szły za tym korzyści finansowe i dotyczące możliwości awansu. Zetki chcą wyzwań, ale pod warunkiem, że praca nie będzie kolidować z ich prywatnym życiem.
Z badań potrzeb młodego pokolenia w miejscu pracy w ramach projektu „Work War Z” wynika, że ponad połowa dwudziestokilkulatków nie czuje się dostatecznie przygotowana do rozpoczęcia swojej drogi zawodowej. Chętnie popracują, bo praktyka jest ciekawsza od przyswajania uczelnianej teorii, jednak chęć zarabiania pieniędzy ustępuje przed chęcią zdobywania doświadczenia.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

5 dni temu
9





English (US) ·
Polish (PL) ·