Po co nam praktykant? Mamy AI

5 dni temu 9
Dobra wiadomość jest taka, że sztuczna inteligencja nie spowodowała, że zwalnia się pracowników z pokolenia Z. A zła? Że się ich nie zatrudnia. Dobra wiadomość jest taka, że sztuczna inteligencja nie spowodowała, że zwalnia się pracowników z pokolenia Z. A zła? Że się ich nie zatrudnia. / Shutterstock / fot. Stokkete/Shutterstock

AI zmienia warunki na rynku pracy. Czy to młodzi nie chcą pracować czy firmy nie chcą ich zatrudniać? Pracodawcy używają wygodnej wymówki: proste zadania może dziś wykonać sztuczna inteligencja. Jakie jest miejsce pokolenia Z na rynku pracy.

Pokolenie Z – najmłodsze, które nawiązało kontakt z rynkiem pracy – to osoby urodzone w latach 1995–2012. Najstarsi jego przedstawiciele właśnie osiągnęli trzydziestkę i mogą się już poszczycić kilkuletnim stażem, ale są jeszcze na początku zawodowej wspinaczki. To nie lojalne wobec pracodawców iksy (przyszli na świat w latach 60. i 70.), często związane przez całe życie z jedną firmą. Ani igreki (nazywane też millenialsami) – bardziej otwarte na zmianę firmy, jeśli szły za tym korzyści finansowe i dotyczące możliwości awansu. Zetki chcą wyzwań, ale pod warunkiem, że praca nie będzie kolidować z ich prywatnym życiem.

Z badań potrzeb młodego pokolenia w miejscu pracy w ramach projektu „Work War Z” wynika, że ponad połowa dwudziestokilkulatków nie czuje się dostatecznie przygotowana do rozpoczęcia swojej drogi zawodowej. Chętnie popracują, bo praktyka jest ciekawsza od przyswajania uczelnianej teorii, jednak chęć zarabiania pieniędzy ustępuje przed chęcią zdobywania doświadczenia.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Konrad Wojciechowski

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło