Oszustwa na używane Audi. Koncern ponownie wydał ostrzeżenie

1 tydzień temu 10
  • Oszuści wykorzystują fałszywe strony internetowe i katalogi, podszywając się pod markę Audi
  • Klienci, zwabieni atrakcyjnymi cenami, są nakłaniani do wpłacania zaliczek na samochody, których nigdy nie zobaczą
  • Audi ostrzega przed podejrzanie niskimi cenami pojazdów i zaleca weryfikację ofert. Oszustwa dotyczą głównie Niemiec, Austrii i Szwajcarii

Na czym polega oszustwo na tanie Audi?

Audi ostrzega przed oszustami, którzy za pomocą profesjonalnie wyglądających stron internetowych i katalogów, które do złudzenia przypominają oficjalne kanały sprzedaży marki, próbują zwabić potencjalnych klientów, oferując pojazdy w niezwykle atrakcyjnych cenach. To zabieg, który ma skusić do dokonania wpłaty (zaliczki lub nawet pełnej kwoty) na zakup pojazdu, który w rzeczywistości nie istnieje.

Oszuści posługują się fikcyjnymi adresami e-mail, numerami telefonów oraz danymi bankowymi, a także wykorzystują zdjęcia prawdziwych pracowników autoryzowanych partnerów Audi.

Sprawa jest bardzo poważna. Dotyczy Niemiec, Austrii i Szwajcarii, czyli krajów, w których samochody Audi są bardzo popularne.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Są już pierwsi poszkodowani, trwają dochodzenia

Firma poinformowała, że jest już kilku poszkodowanych, którzy nabrali się na SCAM, czyli oszustwo internetowe. Koncern wyraził ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji i apeluje do wszystkich poszkodowanych o niezwłoczne zgłaszanie spraw na policję.

Jednocześnie Audi AG poinformowało, że złożyło zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i współpracuje z władzami państwowymi w prowadzonych dochodzeniach.

Audi

AudiAnton Pentegov / Shutterstock

Jak nie dać się oszukać?

Klienci powinni zachować szczególną ostrożność podczas zakupu używanych samochodów. Warto upewnić się, że oferta pochodzi od autoryzowanego dealera, a komunikacja odbywa się za pośrednictwem oficjalnych kanałów koncernu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Audi zachęca do kontaktu z lokalnym przedstawicielem marki lub bezpośrednio z centralą firmy.

Aby ułatwić klientom identyfikację potencjalnych zagrożeń, opublikowano listę adresów e-mail, które nie są powiązane z marką Audi:

  • beratung@audi-service-deutschland.de;
  • beratung@audisports.de;
  • beratung@audixtra.de;
  • info@audi-angebot.de;
  • info@audi-bestandsfahrzeuge.de;
  • info@audi-digitalvertrieb.de;
  • info@audi-direkt-kauf.de;
  • info@audi-gebrauchtwagenplus.com;
  • info@audi-gebrauchtwagenplus.de;
  • info@audi-gruppe.de;
  • info@audi-konzern.de;
  • info@audimarketing.de;
  • info@audimarketing.de;
  • Info@audi-media-service.de;
  • info@audi-mobility.de;
  • info@audi-niederlassungen.de;
  • info@audi-service-deutschland.de;
  • info@audisports.de;
  • info@audiverkauf.de;
  • info@audivertrieb.de;
  • info@audi-vk.de;
  • info@audi-zentrale.de;
  • info@audi-zertifiziert.de;
  • info@deinaudi.de;
  • info@group-audi.de;
  • info@vag-marketing.de;
  • info@verkauf-audigroup.de;
  • kontakt@audiassistant.de;
  • kontakt@audi-fahrservice.de;
  • kontakt@audi-media-service.de;
  • kontakt@audi-service-partner.de;
  • kontakt@gebrauchtwagen-audi.de;
  • newsletter@audi-sale.de;
  • noreply@audi-vertrieb.de;
  • noreply@mail-audi.de;
  • noreply@marketing-audi.de;
  • noreply@vertrieb-audi.de;
  • service@audi-direktvertrieb.de;
  • service@audi-media-service.de;
  • service@audimediaservices.de;
  • service@audipulse.de;
  • service@audi-services.de;
  • verkauf@audi-sale.com;
  • verkauf@audi-vertrieb.de;
  • verkauf@vertrieb-audi.de;
  • vertrieb@audi-mediaservices.de;
  • vertrieb-gebrauchtwagen@audisensa.com.
Przeczytaj źródło