Ostrzeżenie GIS: popularny kosmetyk wycofany ze względu na przekroczone stężenie

2 tygodni temu 19

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę

Napis PILNE w czerwonej ramce na granatowym tle Popularny eyeliner wycofany ze względu na przekroczone stężenie Carbon Black / Materiały prasowe

GIS poinformował na swojej stronie internetowej o wycofaniu z rynku eyelinera popularnej marki. W produkcie wykryto przekroczone stężenie barwnika Carbon Black, który w nadmiarze nie może być stosowany w kosmetykach.

Ostrzeżenie GIS: dlaczego eyeliner został wycofany ze sprzedaży?

Główny Inspektorat Sanitarny poinformował o wycofaniu z rynku popularnego kosmetyku do makijażu oczu. W produkcie stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego stężenia barwnika Carbon Black (CI 77266, nano), który w zbyt dużej ilości nie może być stosowany w kosmetykach zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Dobrowolne wycofanie produktu przez producenta

O nieprawidłowościach poinformowała firma MARKWINS BEAUTY BRANDS INTERNATIONAL Ltd., producent kosmetyków marki Wet n Wild. Producent podjął decyzję o dobrowolnym wycofaniu produktu Wet n Wild Proline Felt Tip Eyeliner. Według zgłoszenia mógł on trafić do obrotu na terenie Polski, dlatego konsumenci proszeni są o zwrócenie szczególnej uwagi na posiadane egzemplarze.

Szczegóły dotyczące wycofanego kosmetyku

  • Nazwa produktu: Wet n Wild Proline Felt Tip Eyeliner
  • Numer produktu: E8752
  • EAN: 4049775587527
  • Producent: Markwins Beauty
  • Numery partii: wszystkie partie

Przedsiębiorca poinformował już swoich klientów o wycofaniu eyelinera ze sprzedaży. Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej monitorują sytuację i prowadzą działania nadzorcze na rynku kosmetycznym.

Justyna Klupa Z wykształcenia prawniczka, z zamiłowania redaktorka. Zaczynała w „Pulsie Biznesu”, a dziś współtworzy redakcję serwisu GazetaPrawna.pl, gdzie pisze głównie o prawie, społeczeństwie i biznesie. Lubi opowiadać o ludziach stojących za sukcesem firm i o tym, jak pasja spotyka się z profesjonalizmem. Z zainteresowaniem śledzi rozwój polskich marek modowych oraz to, jak prawo i gospodarka wpływają na branże kreatywne. Fanka dobrej kawy i pudelków. W wolnym czasie podróżuje, słucha muzyki i sięga po reportaże.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Justyna Klupa

Justyna Klupa

Z wykształcenia prawniczka, z zamiłowania redaktorka. Zaczynała w „Pulsie Biznesu”, a dziś współtworzy redakcję serwisu GazetaPrawna.pl, gdzie pisze głównie o prawie, społeczeństwie i biznesie. Lubi opowiadać o ludziach stojących za sukcesem firm i o tym, jak pasja spotyka się z profesjonalizmem. Z zainteresowaniem śledzi rozwój polskich marek modowych oraz to, jak prawo i gospodarka wpływają na branże kreatywne. Fanka dobrej kawy i pudelków. W wolnym czasie podróżuje, słucha muzyki i sięga po reportaże.

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło