Orlen ma plany wobec Kubicy po sukcesie w LE Mans. Czy przedłuży umowę?

1 tydzień temu 13
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Robert Kubica i Lidia Kałucka, fot. Orlen Robert Kubica i Lidia Kałucka, fot. Orlen

Kilka dni temu Robert Kubica wygrał prestiżowy 24-godzinny wyścig LE Mans. To jeden z najwiekszych sukcesów polskiego kierowcy w karierze. Kubica jest pierwszym Polakiem, który wygrał legendarny wyścig, dołączając jednocześnie do elitarnego grona nielicznych zawodników, którzy triumfowali zarówno na torze Circuit de la Sarthe, jak i w Formule 1.

Od sześciu lat partnerem Roberta Kubicy jest państwowy gigant Orlen. Znany kierowca w ostatnich latach nie był jednak za bardzo wykorzystywany przez firmę w działaniach marketingowych, choć dwa lata temu Orlen zapowiadał zmianę na tym polu. Jak to się zmieni po sukcesie Kubicy w LE Mans?

Orlen wspiera Kubicę

Lidia Kałucka, dyrektor wykonawcza Orlenu ds. sponsoringu, mówi w rozmowie z Wirtualenemedia.pl: „Wszystkie zasady wykorzystania wizerunku reguluje umowa, a kampanie przygotowywane są tak, by właściwie wykorzystać potencjał marketingowy. Prezes Ireneusz Fąfara cytując Roberta Kubicę wspominał dziś na konferencji, że „największy sukces powstaje w ciszy”. Czasem podobnie jest z przygotowywaniem działań marketingowych. Potrzeba ciszy, spokoju i odpowiedniego momentu.”

Kałucka przyznaje, że w marketingu muszą dostosować narzędzia i kampanie do konkretnego czasu. – Ten rezultat Roberta w ramach naszej współpracy na pewno będzie wykorzystywany. Dziś sukces Roberta zbiegł się w czasie z najwyższym od sześciu lat kursem akcji Orlenu. To ma to dla nas symboliczne znaczenie i cieszymy się, że możemy świętować z Robertem i komunikować, że praca, motywacja i konsekwencja przynoszą i jemu i nam rezultaty.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Czytaj także: Prezes Polska Press o Orlenie

Dyrektor zdradziła, że kontrakt między firmą a kierowcą obowiązuje do końca przyszłego roku. – Mamy więc jeszcze sporo czasu, by go odpowiednio „skonsumować” - przede wszystkim z szacunkiem dla kalendarza sportowego Roberta, który będziemy uwzględniać planując kampanie. Jeśli chodzi o przedłużenie umowy to mogę powiedzieć, że jesteśmy cały czas w kontakcie z Robertem i będziemy analizować kolejne potencjalne kroki. 

Będzie nowy kontrakt?

Robert Kubica gdy wracał do F1 otrzymał wsparcie Orlenu, który był sponsorem zespołów Williams oraz Alfa Romeo Racing, w których nasz zawodnik startował.

– Sukces Roberta Kubicy to dowód na siłę charakteru, determinację i pasję, które budzą szacunek i motywują tysiące młodych ludzi, wspieranych przez ORLEN w ich sportowym rozwoju. To oni są energią jutra, którą chcemy wyzwalać już dziś. Droga Roberta inspiruje - pokazuje, że limity są w głowie, jak sam kiedyś powiedział – przekazał mediom prezes Fąfara.

Kierowca w ostatnich latach wystąpił w kampaniach Orlenu promujących usługę logistyczną Orlen Paczkę, paliwa Verva i program lojalnościowy Vitay. 

Przeczytaj źródło