Wraz ze startem sezonu zmiany opon, warto pamiętać, by przy wyborze nowej opony zimowej sprawdzić jej przewidywany przebieg i zużycie paliwa, by wiedzieć, jak efektywna kosztowo jest to inwestycja. Opona zimowa Goodyear UltraGrip Performance 3, która drugi rok z rzędu zwyciężyła w teście opon zimowych ADAC, została doceniona między innymi za najwyższy szacowany przebieg i wysoką oszczędność paliwa – dwa elementy, które dają kierowcom realne korzyści finansowe, pozwalając pokonać więcej kilometrów za mniej. Eksperci docenili ją również za najkrótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Jakie są wyniki testu opon Goodyear w ADAC?
Jakie technologie zastosowano w oponach UltraGrip Performance 3?
Ile wariantów opon UltraGrip Performance 3 jest dostępnych?
Jakie są korzyści finansowe związane z oponami Goodyear?
UltraGrip Performance 3: przetestowane i sprawdzone w rzeczywistych podróżach
W najnowszym teście ADAC opona Goodyear UltraGrip Performance 3 zajęła pierwsze miejsce z oceną „dobrą”, pokonując 30 konkurencyjnych modeli. Niemiecki automobilklub przyznał jej najwyższą ocenę w zakresie przebiegu i hamowania.
Goodyear
Uzyskane wyniki:
Najdłuższy przewidywany przebieg: 76 500 km, co oznacza wynik ponad 10% lepszy od opony zajmującej drugie miejsce w zestawieniu.
Najkrótsza droga hamowania w najczęstszych zimowych warunkach (na mokrym asfalcie): dzięki zaawansowanym technologiom opona UltraGrip Performance 3 uzyskała najlepszy wynik w teście, zatrzymując się z prędkości 80 km/h na dystansie zaledwie 31,7 m. Dla porównania, najsłabsza opona
w zestawieniu potrzebowała aż 47,1 m, aby się zatrzymać.
Dodatkowym atutem opony Goodyear, potwierdzonym w badaniu ADAC, jest wysoka oszczędność paliwowa - zużycie paliwa na poziomie 5,8 l na 100 km.
Doskonałe osiągi opon UltraGrip Performance 3 pod względem przebiegu
i oszczędności paliwa zapewniają klientom Goodyear najniższy koszt posiadania w swojej klasie.
Co istotne, UltraGrip Performance 3 utrzymuje najwyższą wydajność przez cały okres użytkowania, od pierwszego do ostatniego sezonu zimowego.
Aby zapewnić doskonałą przyczepność i pewność w warunkach zimowych, opony UltraGrip Performance 3 wykorzystują innowacyjne rozwiązania Goodyear, takie jak technologia Snow Protect i Wet Grip+, które optymalizują osiągi opon w niskich temperaturach.
Technologia Snow Protect dzięki zwiększonej gęstości lameli, tworzących wiele krawędzi chwytających śnieg, zapewnia maksymalną trakcję i przyczepność. Dodatkowo specjalne „śnieżne pazury” oraz wydłużone rowki na krawędziach barkowych poprawiają zachowanie opony na miękkim i głębokim śniegu. Z kolei technologia Wet Grip+ z udoskonaloną, okrągłą stopką umożliwia lepsze odprowadzanie wody – jest ona skuteczniej usuwana na boki, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu i gwarantuje pewne prowadzenie na mokrej nawierzchni. Dodatkowo innowacyjne lamele 3D w części barkowej zwiększają sztywność opony, poprawiając jej stabilność i osiągi na suchej drodze.
Więcej możliwości z Goodyear
Opona UltraGrip Performance 3 dostępna jest od tego roku w aż 269 jednostkach asortymentowych – to o 68 nowych wariantów więcej niż do tej pory, co czyni tę linię najszerszą linią opon zimową w historii marki i pozwala kierowcom dobrać oponę do przeróżnych typów samochodów, od małych aut miejskich i pojazdów elektrycznych po SUV-y.
„UltraGrip Performance 3 odzwierciedla nasze zaangażowanie w zapewnianie najwyższych standardów bezpieczeństwa i osiągów każdemu kierowcy niezależnie od typu posiadanego pojazdu” — powiedział Ben Glesener, dyrektor Goodyear ds. technologii konsumenckich w regionie EMEA. „Dzięki rozszerzonej ofercie i czołowym wynikom w testach zimowych, Goodyear zapewnia dziś większej niż kiedykolwiek liczbie kierowców możliwość dotarcia wszędzie tam, dokąd zaprowadzą ich zimowe drogi.”
Test opon zimowych ADAC 2025. Przetestowano 31 opon w rozmiarze 225/40 R18, samochód testowy Golf VW 8, wrzesień 2025 r.
Goodyear








English (US) ·
Polish (PL) ·