Oni zmieniają wizerunek Polski na świecie. Laureaci nagród Brands from Poland money.pl

3 tygodni temu 29

Redakcja money.pl, z okazji swoich 25. urodzin, postanowiła powołać nagrody Brands from Poland. Będą one honorować marki i osoby, które walnie przyczyniają się do kreowania wizerunku Polski jako kraju nowoczesnego, dynamicznego i innowacyjnego. To właśnie Polacy i rodzimy biznes sprawili, że mamy coraz lepszą opinię na świecie. TUTAJ opisywaliśmy ideę stojącą za stworzeniem Brands from Poland.

Z tej okazji opublikowaliśmy również specjalny raport, który pokazuje, jaką markę gospodarczo ma dzisiaj nasz kraj.

Nagrody Brands from Poland zostały wręczone po raz pierwszy, w sześciu kategoriach, podczas uroczystej gali.

Laureatem kategorii Lider Zmiany, dla marki, która skojarzyła Polskę z technologiami i innowacjami, została marka Booksy. Startup założony przez Stefana BatoregoKonrada Howarda szybko podbił serca klientów na świecie i ma szansę zdominować swoją branżę na lata. Jest kojarzona nie tylko przez biznes, ale również konsumentów. Stefan Batory zaś niedawno został wyróżniony nagrodą EY Entrepreneur of the Year 2025 w regionie Midwest (USA). Oto pozostali nominowani w kategorii:

  • Creotech
  • Iceye
  • WB Electronics
  • Synektik 

Nagrodę Odpowiedzialni - dla marki bądź kampanii, która stała się symbolem tego, jak biznes wspiera społeczeństwo - otrzymało Airly. Startup założony przez Wiktora Warchałowskiego od lat wykonuje ogromny wysiłek na rzecz edukacji związanej z jakością powietrza. Aplikacja ta, oparta o sieć stworzonych przez firmę czujników, monitoruje stan powietrza 24 godziny na dobę i dostarcza informacje milionom Polaków za darmo. Dynamicznie też rozwija się w innych krajach, m.in. Wielkiej Brytanii. Airly pokazało, że wsparcie społeczeństwa może być twardo wpisane w DNA firmy. Oto pozostali nominowani:

  • Oshee SpeakUp
  • Marma Polskie Folie
  • 4F
  • Arche

Wyróżnienie Motor Biznesu - dla firmy, której działalność jest kołem zamachowym sektora biznesu bądź gospodarki - otrzymała Grupa Raben. To firma, której historia jest zaskakująca. Holender Ewald Raben w wieku 22 lat rzucił studia w Holandii i bez znajomości języka polskiego przyjechał budować biznes nad Wisłą. W ciągu 35 lat stworzył firmę o rocznych obrotach sięgających 9 mld zł. - Największym bogactwem Polski są Polacy. Bardzo pracowici, przedsiębiorczy, potrafią kombinować pozytywnie - mówił Raben w "Biznes Klasie". Oto pozostali nominowani:

  • Unimot 
  • Green Holding
  • Grupa Kęty
  • Asseco

Laureatem kategorii Moc Regionu - dla marki, która z regionalnej stała się ogólnopolską - zostało Enter Air. Nagroda powędrowała do przedsiębiorców, którzy stworzyli największą do tej pory i pierwszą, której udało się odnieść sukces na rynku, prywatną linię lotniczą w Polsce.

  • Elemental Holding
  • Selena
  • Tarczyński
  • Mlekovita 

Europejskim Czempionem został InPost. To nagroda dla polskiej marki, która stała się symbolem jakości w Europie. Choć nie brakuje firm z Polski, które odnoszą sukces w Europie, to InPost nie tylko radzi sobie biznesowo, ale też sporo robi dla budowania wizerunku naszego kraju. Paczkomaty podbijają kolejne kraje, pokazując, że nadawanie i odbieranie przesyłek może być równie łatwe, co kilka kliknięć w aplikacji.

  • Fakro
  • Panattoni Europe
  • Amica
  • Canpol Babies 

Globalnym Graczem została zaś marka COBI. Choć konkurencja była tutaj zacięta, to COBI to prawdziwy międzynarodowy "love brand". Ma ogromną rzeszę wiernych fanów, trafia zarówno do dzieci, jak i dorosłych, cały czas podbija nowe rynki. Polskie klocki można znaleźć w praktycznie wszystkich zakątkach świata. COBI rzuciło rękawicę duńskiemu gigantowi, który wydawał się niepokonany i z sukcesem od lat tę walkę podejmuje. Co jednak istotne, firma Roberta Podlesia cały czas tworzy swoje produkty w Polsce - nie przeniosła nigdy produkcji do tańszych krajów, tak jak robi to wielu konkurentów z branży. Oto pozostali nominowani:

Przeczytaj źródło