Od stycznia nowy plakat w ponad 12 tys. sklepów Żabki – konkurs rozstrzygnięty!

5 dni temu 14

Już w styczniu 2026 roku w witrynach ponad 12 tys. sklepów Żabka w całej Polsce pojawi się nowy plakat promujący franczyzę, autorstwa laureatki konkursu przeprowadzonego przez sieć.

Jury pod przewodnictwem Andrzeja Pągowskiego – ikony polskiego plakatu, autora prac wystawianych na całym świecie – wyłoniło zwycięskie prace spośród blisko 600 zgłoszeń. Tak duże zainteresowanie potwierdza, że połączenie sztuki i przedsiębiorczości mocno inspiruje twórców. Pula nagród w wyniosła ponad 35 tys. złotych.

Konkurs na plakat #DobrzeMieć Żabkę!, promujący franczyzę opartą na sprawdzonym modelu biznesowym Żabki, był skierowany do szerokiego grona twórców – grafików, ilustratorów, studentów kierunków artystycznych oraz wszystkich osób zajmujących się projektowaniem graficznym, zarówno profesjonalistów, jak i pasjonatów designu.

Świeże ujęcie franczyzy

I miejsce w konkursie i nagrodę w wysokości 15 000 zł zdobyła Magdalena Marchwicka. To właśnie jej praca pojawi się już w styczniu w witrynach sklepów Żabka. Zwycięski plakat zwrócił uwagę jury świeżym ujęciem franczyzy oraz dynamiczną kompozycją. Praca w czytelny sposób oddaje ideę współpracy — bohaterowie przybijają „piątki”, niosąc zielone elementy Żabki, niczym fundamenty własnego biznesu.

Miejsce 1 - Magdalena Marchwicka

Miejsce 1 - Magdalena Marchwicka Foto: Żabka

II miejsce zajął Szymon Szymankiewicz, którego projekt wyróżnia się nowoczesnym podejściem do grafiki i spójną, minimalistyczną formą. III miejsce przypadło Beacie Pasierbek – jej propozycję jury doceniło za estetykę i prosty, a jednocześnie emocjonalny przekaz.

Konkurs #DobrzeMieć Żabkę! pokazuje, jak twórczo i angażująco można opowiadać o przedsiębiorczości. Otrzymaliśmy prace, które zachwycają kreatywnością, odwagą i wyczuciem estetyki. Cieszy nas, że tak wielu twórców podjęło wyzwanie, a ich spojrzenie wnosi nową energię do opowieści o prowadzeniu własnego biznesu pod zielonym szyldem – mówi Marta Partyka, Dyrektor Rozwoju Franczyzy, Żabka Polska.

Miejsce 2 - Szymon Szymankiewicz

Miejsce 2 - Szymon Szymankiewicz Foto: Żabka

Prace zaskoczyły nawet jurorów

Jurorzy zgodnie podkreślili, że poziom prac z pierwszej edycji konkursu okazał się wyjątkowo wysoki. Zgłoszenia reprezentowały szeroki wachlarz stylów. Uczestnicy celnie uchwycili sedno wyzwania i opowiedzieli o franczyzie Żabki w nowoczesnym oraz sugestywnym języku graficznym.

Wybrane w konkursie prace są świetnym świadectwem tego, że w Polsce design reprezentuje wysoki poziom. Ich autorzy łączą atrakcyjną formę graficzną z dobrym zrozumieniem odbiorcy i zasad prowadzenia biznesu – a ta kombinacja ma dziś kluczowe znaczenie mówi Andrzej Pągowski, przewodniczący jury I edycji konkursu na plakat #DobrzeMieć Żabkę!

Miejsce 3 - Beata Pasierbek

Miejsce 3 - Beata Pasierbek Foto: Żabka

Zgłoszenia oceniano pod kątem pomysłu, siły przekazu i spójności z tematem. Liczyło się to, czy projekt potrafi w klarowny sposób opowiedzieć o przedsiębiorczości i współpracy z Żabką oraz przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jury brało pod uwagę zarówno jakość wykonania, jak i odwagę interpretacji. Wyróżnione prace pokazały, że o franczyzie można mówić nieszablonowo — poprzez metaforę, humor lub symbol.

Finałowa gala pierwszej edycji konkursu odbyła się 25 listopada w siedzibie firmy Żabka w Poznaniu. W wydarzeniu wzięli udział autorzy prac, jurorzy konkursu, franczyzobiorcy oraz przedstawiciele świata sztuki i branży kreatywnej. Gościem specjalnym gali była Katarzyna Dowbor, która przeprowadziła rozmowy ze zwycięzcami oraz jurorami konkursu. ____________________________

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 12 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.

Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Przeczytaj źródło