Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
- MGS5 EV to kompaktowy SUV, który trafi na polski rynek latem 2025 r.
- Samochód ma silnik z tyłu. Napęd: na tylne koła
- Nowe MG w topowej wersji od 0 do 100 km na godz. przyspiesza w jedynie 6,3 s
Z rzeczywistością nie ma się co kłócić, do rzeczywistości trzeba się dopasować. Skoro udział SUV-ów w pierwszych rejestracjach samochodów osobowych w Polsce wzrósł z 3 proc. w 2005 r. do aż 60 proc. obecnie (dane: PZPM/CEP), to najlepszy pomysł na poszerzenie gamy jest jeden. MG właśnie po niego sięgnęło.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoLatem 2025 r. do gamy tej brytyjsko-chińskiej marki dołączy SUV — już czwarty. Nazywa się MGS5 EV i ma kompaktowe wymiary: 447,6 cm długości, 273 cm rozstawu osi, 184,9 cm szerokości i 162,1 cm wysokości (w bazowej odmianie). Po wejściu do środka od razu ujęły mnie dwie rzeczy. Zresztą, co tam ujęły — zachwyciły.
Przeczytaj także: Już nie ma sensu liczyć. To ta chińska marka ma najlepiej wycenionego SUV-a w Polsce
SUV MGS5 EV: wyposażenie standardowe i gwarancja
MGS5 EVKrzysztof Wojciechowicz / MG
MGS5 EV będzie dostępne w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia. Standardem w bazowej odmianie Excite są m.in.:
- 7-letnia gwarancja (z limitem 150 tys. km);
- klimatyzacja automatyczna;
- kamera cofania;
- system monitorowania martwego pola;
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół;
- bezprzewodowa łączność z Apple CarPlay i Android Auto;
- podgrzewanie przednich foteli;
- podgrzewanie kierownicy;
- bezkluczykowy dostęp;
- elektryczna regulacja przednich i tylnych szyb bocznych;
- elektryczna regulacja i podgrzewanie bocznych lusterek;
- tylne czujniki parkowania;
- LED-owe reflektory;
- nawigacja satelitarna;
- 10,25-calowy ekran wskaźników;
- 12,8-calowy ekran w środkowej konsoli
Droższa — i jednocześnie topowa — wersja Exclusive oferuje bez dopłaty dodatkowo m.in.:
- skórzaną tapicerkę;
- tapicerowaną skórą kierownicę;
- elektryczną regulację fotela kierowcy (w sześciu kierunkach);
- elektryczne składanie bocznych lusterek;
- system kamer 360 stopni;
- elektrycznie podnoszoną i opuszczaną klapę bagażnika;
- 18-calowe aluminiowe obręcze kół
A jakie wrażenie na żywo sprawia MGS5 EV?
SUV MGS5 EV: jakość, wnętrze i bagażnik
MGS5 EVKrzysztof Wojciechowicz / MG
MG nieraz udowodniło, że za bardzo przyjemną cenę można od niego dostać wysoką jakość wykonania wnętrza, ale w SUV-ie MGS5 EV marka przeszła samą siebie. Materiały to czyste premium, podobnie jak precyzja ich montażu.
Przeczytaj także: Te marki aut mają największe spadki w 2025 r. W Polsce jest większy przegrany od Tesli. Zaskoczenie na 6. miejscu
Fotele cieszą solidnym bocznym wyprofilowaniem, a szeroki bagażnik ma pojemność od 453 do 1441 l. Jego krawędź biegnie na dość wygodnym poziomie.
Zachwyciła mnie przestronność. Pomimo moich 188 cm wzrostu MGS5 EV na tylnej kanapie oferuje przestrzeń godną limuzyny — i to zarówno na nogi, jak i na głowę. Tajemnica tego fenomenu zawiera się w pięciu literach: MG MSP.
SUV MGS5 EV: silniki i pomoc niemieckich potentatów
MGS5 EVŻródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
MGS5 EV to elektryczny SUV. Samochód powstał na platformie noszącej nazwę właśnie MG MSP, która jest przeznaczona wyłącznie dla elektryków. I to tej specjalizacji zawdzięczamy fantastyczną przestronność.
Przeczytaj także: Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i
Silnik MGS5 EV znalazł się z tyłu. Tylny jest też napęd. Gama silnikowa tego SUV-a wygląda w Polsce następująco:
- MGS5 EV Standard Range: 170 KM, 250 Nm, 0-100 km na godz.: 8 s; akumulator trakcyjny: 49 kWh, zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 340 km (dane dla wersji Excite);
- MGS5 EV Long Range: 231 KM, 350 Nm, 0-100 km na godz.: 6,3 s; akumulator trakcyjny: 64 kWh, zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 480 km (dane dla wersji Excite)
Co ciekawe, przy MGS5 EV pomogli dwaj niemieccy giganci. W konstruowaniu układu hamulcowego tego SUV-a uczestniczył Continental, zaś kierowniczego — Bosch.
SUV MGS5 EV: ceny w Polsce
MGS5 EVŻródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
Polski cennik najnowszego SUV-a MG wygląda następująco:
- MGS5 EV Excite Standard Range: od 143 tys. 900 zł;
- MGS5 EV Exclusive Standard Range: od 153 tys. 900 zł;
- MGS5 EV Excite Long Range: od 158 tys. 900 zł;
- MGS5 EV Exclusive Long Range: od 168 tys. 900 zł.
Jeśli jednak uwzględnić maksymalną kwotę dopłat z programu NaszEauto, ceny wyglądają jeszcze lepiej:
- MGS5 EV Excite Standard Range: od 103 tys. 900 zł;
- MGS5 EV Exclusive Standard Range: od 113 tys. 900 zł;
- MGS5 EV Excite Long Range: od 118 tys. 900 zł;
- MGS5 EV Exclusive Long Range: od 128 tys. 900 zł.
Galeria zdjęć
1/7
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
2/7
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
3/7
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
4/7
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
5/7
Krzysztof Wojciechowicz / MG
6/7
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
7/7
Krzysztof Wojciechowicz / MG