Nowy serwis Mety poprawia dystrybucję linków

4 dni temu 10
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Szef Instagrama skomentował niedawno na Threads wpis jednego z influencerów z USA, informując, że „pracowali, aby linki na platformie miały prawidłowe rankingi i powinny działać lepiej”. 

Jak zauważa serwis Socialmediatoday.pl poprawienie rankingowania postów z linkami niekoniecznie musi oznaczać zwiększoną ich dystrybucję i zasięgi. Jednak zmiany w podejściu do moderacji treści, mogą sprawić, że linki będą wracać do łask we wszystkich aplikacjach należących do Mety.

Co jeszcze może zwiastować lepsze traktowanie tego formatu w aplikacji Threads? Na przykład danie możliwości użytkownikom dodania do 5 aktywnych linków w bio na profilu i statystyk kliknięć. 

Serwis Threads powstał w zamierzeniu jako konkurencja dla serwisu X należącego do Elona Muska. Jeśli tak jest w istocie i ma być medium wykorzystywanym do komentowania bieżących wydarzeń w krótkiej formie, to linki powinny być lepiej traktowane niż na Facebooku. 

Zuckerberg musi liczyć się z wydawcami

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Jednak zasięgi na Threads raczej nie zrekompensują olbrzymich strat powstałych przez spadki zasiegów na Facebooku. Zwłaszcza, że media niechętnie prowadzą tam profile. Najlepszym przykładem jest BBC, którego profil zgromadził 1,1 miliona obserwujących, ale po kilku wpisach z bardzo dobrym zaangażowaniem zaprzestał swojej aktywności. W USA prężnie dalej działa profil FOX News z 1,2 miliona obserwujących publikując grafiki i treści wideo.

Zobacz: Po zmianie algorytmu rośnie ruch wydawców z Facebooka

Threads w Polsce

Onet założył kilka profil (oprócz głównego z 23 tys. obserwujących, jest jeszcze Onet Rano, Kultura, Styl czy Podróże) i regularnie publikuje treści w formie grafik. Podobnie jak Gazeta.pl (13 tys. obserwujących), Wirtualna Polska (11 tys. obserwujących) czy Dzień Dobry TVN (44 tys. obserwujących). Linki regularnie publikowała Gazeta Wyborcza (23 tys. obserwujących), ale zaprzestała w lipcu 2024. W tym czasie ich wygląd nie zachęcał do kliknięcia i nie pozwalał w żaden sposób wyróżnić się z feedu.

W maju 2025 według PBI/Gemius serwis Threads w Polsce miał 2,5 miliona realnych użytkowników, którzy spędzili na nim średnio 23 minuty.

Aktywność na Threads dla polskich mediów, zwłaszcza tych lifestylowych może być ciekawym uzupełnieniem obecności w social media. Zwłaszcza, że jest to serwis, który po części wyrósł z Instagrama. Serwisy informacyjne mogą budować na tę chwilę swój wizerunek oraz zyskać kolejny punkt dotarcia do swojego czytelnika. Gdyby się okazało, że Threads zgodnie z zapowiedziami pozwoli użytkownikom generować ruch na strony WWW, to wtedy może stać się zagrożeniem nawet dla X.

Przeczytaj źródło