Zdecydowana większość SUV-ów dostępnych na rynku przekracza próg 100 tys. zł. Czy dysponując taką kwotą dostaniemy coś rozsądnego? Przyglądamy się ofercie nowych SUV-ów w cenie poniżej 100 000 zł.
Od 1 stycznia 2026 roku zaczną obowiązywać w Polsce nowe przepisy podatkowe, które zmienią zasady rozliczania kosztów związanych z samochodami firmowymi. Kluczowym aspektem będzie powiązanie limitów kosztów z poziomem emisji C02. Oznaczać to będzie mniej korzystne zasady dla samochodów spalinowych. Dotychczasowe limity zostaną zastąpione przez progi pozwiązane z emisją dwutlenku węgla. W przypadku aut spalinowych z emisją CO2 na poziomie 50 g/km lub wyższą próg ten wyniesie 100 000 zł (dotychczas było to 150 000 zł). W efekcie nawet, jeśli kupimy auto za 250 000 zł, w koszty uzyskania przychodu zaliczymy tylko 100 000 zł. Co istotne, nowe przepisy będą obowiązywać także w przypadku umów zawartych wcześniej.
Miejskie i kompaktowe SUV-y rządzą rynkiem
W efekcie na znaczeniu powinny zyskać najtańsze samochody, których cena zakupu nie przekracza 100 000 zł. Biorąc pod uwagę szczególną popularność SUV-ów przyglądamy się ofercie rynkowej w tym pułapie cenowym. Głównie będą to miejskie SUV-y, które w I półroczu 2025 roku miały aż 13,92% udziału w rynku nowych aut w Polsce, co przekłada się na 39 705 sprzedanych sztuk. Mając 100 000 zł trafimy też na kilka kompaktowych SUV-ów, czyli najpopularniejszego segmentu w Polsce (26,6% udziału w rynku w I kwartale 2025).
Jakie SUV-y dostaniemy za 100 000 zł?
Zaczniemy od modeli miejskich, po czym przejdziemy do propozycji z segmentu C. Zapewne nie będzie dla was zaskoczeniem, jeśli wśród najtańszych nowych aut znajdą się również modele chińskich marek.
Chińskie SUV-y z rabatami do 17%: Przejdź do oferty
BAIC Beijing 3
Pierwszą z propozycji będzie chiński miejski SUV BAIC Beijing 3. Kosztuje on 84 900 zł, korzysta z turbodoładowanej jednostki benzynowej 1.5 T-GDI o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (od 0 do 100 km/h w 11,2 s), a moc trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Za dopłatą 4228 zł dostaniemy instalację LPG. BAIC Beijing 3 mierzy 4,32 m długości, a jego rozstaw osi liczy 2,57 m. Bagażnik pomieści 390 litrów. Do atutów BAICa Beijing 3 należą również atrakcyjne warunki gwarancji (5 lat lub 100 000 km) oraz bogate wyposażenie, obejmujące m.in. 17-calowe alufelgi, klimatyzację, elektrycznie sterowane okno dachowe, system multimedialny z 10-calowym dotykowym wyświetlaczem i system Android (obsługuje Apple CarPlay i AndroidAuto), reflektory LED, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu oraz 3 porty USB.
MG ZS
Za 85 500 zł dostaniemy już kompaktowego SUV-a MG ZS z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 115 KM i 5-biegową skrzynią manualną. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 s, mierzy 4,43 m i bagażnik o pojemności 443 litrów. Za 98 900 zł dostaniemy już bogatszą odmianę Excite, zawierającą m.in.
- Reflektory LED
- Ekran dotykowy 12,3 cala
- Kamerę 360
- 6 głośników
- Podgrzewane siedzenia przednie
- Wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu
- Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika
- Skórzaną kierownicę
- Tapicerkę ze skóry syntetycznej
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- 17-calowe alufelgi
Za 98 900 zł dostaniemy również odmianę hybrydową HEV o nazwie Hybrid+ w konfiguracji Standard. Oferuje ona m.in. systemy wsparcia kierowcy MG Pilot,, automatyczną klimatyzacja, kamerę cofania HD z liniami prowadzącymi, nawigację satelitarną, cyfrowy wirtualny kokpit kierowcy 12,3", kolorowy ekran dotykowy 10.25", Apple Carplay i Android Auto, lusterka boczne regulowane elektrycznie oraz 6 poduszek powietrznych. Układ hybrydowy bazuje na silniku benzynowym 1.5 i rozwija łącznie 197 KM. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 3-stopniowej przekładni hybrydowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s, a średnie spalanie to 5 l/100 km. MG ZS Hybrid+ to najtańsza pełna hybryda w segmencie C. Atutem MG jest gwarancja na 7 lat lub 150 000 km.
Chery Tiggo 4
Ofertę chińskich SUV-ów do 100 tys. zł wieńczy najnowsza propozycja, czyli Chery Tiggo 4. W bazowej wersji Essential samochód kosztuje 95 900 zł. Ten miejski SUV mierzy 4,32 m długości i ma bagażnik o pojemności 430 litrów. Korzysta z układu hybrydowego (HEV) opartego na jednostce benzynowej 1.5. Łącznie mamy do dyspozycji 163 KM i 260 Nm, a napęd trafia na przód za pośrednictwem przekładni DHT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s, a średnie spalanie to 5,3 l/100 km. Chery udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km. Już w standardzie dostaniemy m.in.
- Pakiet 24 systemów ADAS,
- 24,6” zakrzywiony, podwójny ekran
- Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3”
- Bezprzewodową obsługę Android AutoTM i Apple Car PlayTM
- Reflektory LED
- Klimatyzację automatyczną, dwustrefową
- System bezkluczykowy
- Kamerę cofania
- Tylne czujniki parkowania
- 17” obręcze kół ze stopów lekkich
Suzuki Vitara
Pora na rynkowego weterana. Przy aktualnej promocji za 98 900 zł dostaniemy Suzuki Vitarę w bazowej wersji Premium z silnikiem benzynowym MHEV 1.4 BoosterJet o mocy 129 KM i maksymalnym momencie 235 Nm, 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 s, a średnie spalanie wynosi zaledwie 5,3 l/100 m. Vitara mierzy 4,18 m, a bagażnik liczy 362 litry. Suzuki jest najstarszym samochodem w zestawieniu (trafiła na rynek w 2015 r.), jednak w tym czasie przeszła parę liftingów, z czego ostatni w 2024 roku, kiedy to odświeżono nadwozie oraz wprowadzono nowe multimedia z bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto. Atutami Suzuki są niezawodność, niskie koszty eksploatacji i prosta obsługa. Suzuki udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km.
Renault Captur
Pułap 100 000 zł pozwoli też na zakup jednego z najpopularniejszych miejskich SUV-ów, czyli Renault Captura. Obecne wcielenie francuskiego crossovera znamy od 2019 r., jednak w 2024 r. doczekał się obszernego liftingu, zyskując m.in. nowy przedni pas, odświeżone tylne lampy oraz nowy system multimedialny z ekranem 10,4" i systemem Android Automotive OS. Captur mierzy 4,24 m długości i może pochwalić się bagażnikiem o pojemności od 311 (wersja LPG) do 422 l w odmianie spalinowej. Bazowy Captur Eco-G z instalacją LPG korzysta z jednostki 1.0 R3 TCe o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 170 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13 s i pali między 7,5 a 8,1 l LPG na 100 km. Alternatywą jest wariant benzynowy 1.2 TCe o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i pali średnio 5,7-5,8 l/100 km.
Bazowa odmiana 1.0 TCe Eco-G Evolution kosztuje 90 900 zł, zaś bogatsza konfiguracja techno to koszt 99 900 zł. Mocniejszy wariant 1.2 TCe wymaga w obu przypadkach dopłaty w wysokości 3000 zł. Poniżej znajdziecie porównanie wyposażenia obu wersji:
|
|
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq należy do czołówki w swoim segmencie i jest jednym z najpopularniejszych aut w Polsce w ogóle (5886 szt. w okresie I-IX 2025, 12. miejsce). Auto zadebiutowało w 2019 roku, a na początku 2024 r. doczekała się liftingu. Samochód mierzy 4,25 m długości i przekonuje przestronnym oraz funkcjonalnym wnętrzem (rozstaw osi 2,65 m) oraz pojemnym bagażnikiem (400 l). Skoda jest spokrewniona z Volkswagenem T-Crossem oraz Seatem Aroną, jednak jest od nich nieco większa i praktyczniejsza. W tym pułapie cenowym możemy wybierać między jednostkami 1.0 TSI o mocach 95 i 115 KM. Pierwsza współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11 s i średnie spalanie między 5,4 a 5,8 l. Druga korzysta już z 6-biegowej skrzyni, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 s i pali średnio między 5,4 a 5,7 l/100 km.
Skoda Kamiq dostępna od ręki: Zobacz ofertę
Skoda Kamiq aktualnie objęta jest promocją i z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM kosztuje w wersji Essence 80 900 zł, w bogatszej Selection 92 100 zł, zaś w limitowanej Edition 130 jest to wydatek 93 600 zł. Dopłata do mocniejszej, 115-konnej odmiany wynosi 4250 zł. Poniżej znajdziecie szybkie porównanie każdej z wersji:
|
|
|
Kia Stonic
Ciekawą propozycją jest też Kia Stonic, model co prawda dość wiekowy (premiera w 2017 r.), jednak we wrześniu 2025 roku otrzymał gruntowny lifting i dopiero co trafił do salonów w odświeżonej wersji. Samochód zyskał nowy przedni pas w stylu nowych modeli Kii, nowy kształt tylnych lamp, a także całkowicie przeprojektowane wnętrze z nowym kokpitem, dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami i kierownicą w stylu EV3. Dzięki tym zmianom Stonic wydaje się zupełnie nowym modelem. Kia kusi też gwarancją na 7 lat lub 150 000 km. W pułapie 100 000 zł dostaniemy benzynowy wariant 1.0 T-GDI o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 172 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11 s (12,1 s ze skrzynią DCT), a średnie spalanie wynosi od 5,6 do 5,9 l/100 km (5,5-5,8 l/100 km ze skrzynią DCT). Kia Stonic mierzy 4,16 m długości, a bagażnik pomieści 352 l.
Bazowy Stonic 1.0 T-GDI M ze skrzynią manualną to koszt 90 990 zł, a w bogatszej wersji L 98 990 zł. Przekładnia DCT wymaga 6800 zł dopłaty. Poniżej szybkie porównanie wyposażenia obu wersji:
|
|
Citroen C3 Aircross
Pora przejść na kompaktowe SUV-y (pierwszym było już MG ZS). Rywalem MG jest Citroen C3 Aircross. II wcielenie francuskiego SUV-a zadebiutowało w 2024 roku i urosło względem poprzednika aż o 23 cm, stając się kompaktowym SUV-em. Samochód mierzy 4,39 m długości i jest bliźniaczą konstrukcją Opla Frontery. Co ciekawe, jest też oferowany z trzecim rzędem siedzeń. Bagażnik pomieści 460 litrów. Bazowa odmiana You występuje tylko w konfiguracji 5-osobowej i z silnikiem benzynowym 1.2 R3 Turbo o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Średnie spalanie to 6,2 l/100 km. Taki wariant kosztuje 83 800 zł. Bogatsza wersja Plus kosztuje już 95 800 zł, a trzeci rząd siedzeń wymaga dopłaty 3200 zł. Citroen daje gwarancję na 2 lata bez limitu kilometrów.
|
|
Dacia Duster
Pora na najpopularniejszy model Dacii i jedno z 10 najchętniej wybieranych aut w Polsce w ogóle. III generacja Dustera trafiła na rynek w 2024 roku i zyskała nowocześniejszy design oraz nowe multimedia z 10,1-calowym ekranem i bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i AndroidAuto. Dacia Duster mierzy 4,34 m długości, a jej rozstaw osi liczy 2,66 m. Należy zatem do mniejszych kompaktowych SUV-ów. Bagażnik pomieści aż 517 litrów. Najtańszego Dustera dostaniemy obecnie za 97 600 zł i będzie to odmiana expression mild hybrid TCe 140. Z czasem do oferty powinna dołączyć tańsza wersja essential. Pod maską znajdziemy turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.2 TCe o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm, wyposażoną w układ mild hybrid z instalacją 48V. Napęd trafia na przód poprzez 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s, a średnie spalanie to 5,5 l/100 km.
SUV-y Dacii z atrakcyjnym finansowaniem: Zobacz samochody dostępne od ręki
W standardzie wersji expression znajdziemy m.in. cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem, system multimedialny Media Display z ekranem 10,1", kamerę cofania, czujnik deszczu, listwy ochronne na drzwiach, 17-calowe alufelgi, manualną klimatyzację, 6 punktów mocowania YouClip, konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, czujniki parkowania z tyłu, relingi dachowe oraz dzieloną kanapę w proporcjach 40:60. Dacia udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km.
Dacia Bigster
Na koniec zostawiliśmy największą (dosłownie) niespodziankę, czyli Dacię Bigster. Największy SUV Dacii produkowany jest od 2024 roku i wygląda niczym powiększony Duster, z którym zresztą też dzieli platformę. Bigster jest aż o 23 cm dłuższy od Dustera i mierzy 4,57 m, a jego rozstaw osi liczy 2,7 m. Imponuje przestrzeń w kabinie i bagażnik, który w bazowej odmianie mild hybrid 140 liczy aż 667 litrów pojemności. Odmiana mild hybrid 140 ma identyczne parametry co w Dusterze (1.2 TCe mHEV 140 KM i 230 Nm) i również korzysta z 6-biegowej skrzyni manualnej, jednak w przypadku Bigstera przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,8 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 5,5 l/100 km.
Bazowy Bigster mild hybrid 140 essential kosztuje zaledwie 99 900 zł. W standardzie dostaniemy m.in. klimatyzację manualną, kamerę cofania, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem, system multimedialny Media Display z ekranem 10,1", 4 głośnikami, radiem, replikacją smartfona i USB-C, czujniki parkowania z tyłu, zestaw systemów ADAS, tempomat, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, relingi dachowe, kanapę dzieloną w proporcjach 40:60 oraz 17-calowe alufelgi.

2 tygodni temu
16







English (US) ·
Polish (PL) ·