- Polscy dilerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na nowe Renault Clio
- Dostępne są dwie wersje napędowe i trzy wyposażeniowe — bazowy model kosztuje od 84 tys. 900 zł
- Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2026 r., wersja LPG pojawi się w drugim kwartale
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Nowe Clio dołącza do szerokiej gamy modelowej marki w segmencie B. Obejmuje ona dwa w pełni elektryczne i stylowe modele: hatchbacka Renault 5 (3,92 m długości) i crossovera Renault 4 (4,14 m). Obok nich znajdziemy także dwa modele czysto spalinowe i hybrydowe: opisywane nowe Clio (4,12 m) oraz crossovera Captur (4,24 m). Warto wiedzieć, że na 2026 r. zapowiadana jest premiera rynkowa nowego Twingo — typowo miejski model ma być najtańszym elektrykiem marki Renault. Podobno od przybytku głowa nie boli.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJakie są ceny nowego Renault Clio?
Kiedy można zamawiać nowe Renault Clio?
Kiedy pierwsze egzemplarze trafią do klientów?
Jakie wersje wyposażenia oferuje nowe Renault Clio?
Ile kosztuje nowe Renault Clio?
Cennik nowego Renault Clio również został całkiem atrakcyjnie skalkulowany, a sam samochód wygląda dynamicznie (kokpit znamy już ze wspomnianych R5 i R4). Francuski producent uprościł gamę i do wyboru są trzy wersje wyposażenia: Evolution, Techno i usportowiona Esprit Alpine. Już podstawowy wariant jest sensownie wyposażony, a z bazowym silnikiem 1.2 TCe o mocy 115 KM kosztuje poniżej 85 tys. złotych.
- Dowiedz się więcej: Byliśmy na światowej premierze nowego Renault Clio
Pełna, 160-konna hybryda jest o 22 tys. złotych droższa. To dużo, jednak układ napędowy znany z Renault Symbioz i Dacii Bigster ma wiele zalet. Wykorzystuje silnik benzynowy 1.8 (duży jak na ten segment i czterocylindrowy), ma "automat" oraz spory akumulator trakcyjny (1,4 kWh), więc zapewnia przyjemniejszą jazdę i duży udział trybu elektrycznego. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi tylko 3,9-4,1 l/100 km i wydaje się realne do uzyskania. Ponadto nowe Clio w tym wydaniu jest znacznie szybsze — różnica w przyspieszeniu 0-100 km na godz. to aż dwie sekundy na korzyść wersji full hybrid E-Tech (8,3 do 10,3 s).
| Silnik/wersja wyposażenia | Evolution | Techno | Esprit Alpine |
| TCe 115 | 84 900 zł | 92 900 zł | - |
| full hybrid E-Tech 160 | 106 900 zł | 114 900 zł | 123 900 zł |
Nowe Renault Clio — wyposażenie
W standardzie znajdziemy m.in.:
- system multimedialny OpenR link bez nawigacji z ekranem dotykowym 10,1";
- cyfrowy wyświetlacz wskaźników 7,1";
- bezprzewodowe funkcje Android Auto i Apple CarPlay;
- radio z 4 głośnikami;
- klimatyzację manualną;
- fotel kierowcy z regulacją wysokości;
- elektryczny hamulec postojowy z funkcją auto-hold;
- tylne czujniki parkowania;
- adaptacyjny tempomat.
W wersji Techno otrzymujemy ponadto: wbudowane usługi Google, automatyczną klimatyzację, konsolę środkową z podłokietnikiem, tryby jazdy, kartę hands free i aluminiowe felgi.
Najwyższa odmiana Esprit Alpine oznacza usportowiony wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, m.in. specjalne 18-calowe obręcze kół, elementy z Alcantary i najbardziej rozbudowany pakiet asystentów kierowcy.
Kiedy nowe Renault Clio trafi do Polski?
Zamówienia można składać już składać u dilerów w całym kraju, jednak pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2026 r. Co interesujące, nie zabraknie także wersji z fabryczną instalacją LPG i skrzynią EDC — dołączy do oferty w drugim kwartale przyszłego roku.
Galeria zdjęć
1/8
Renault
2/8
Renault
3/8
Renault
4/8
Renault
5/8
Renault
6/8
Renault
7/8
Renault
8/8
Renault






English (US) ·
Polish (PL) ·