Nowe przepisy dotyczące sprzedaży alkoholu. O jakie zmiany chodzi?

7 godziny temu 4

Reklamy alkoholu pod lupą

Projekt zmian ustawy zakłada, że napoje alkoholowe będą musiały być dostarczane do miejsc sprzedaży w zamkniętych naczyniach, na których znajdzie się informacja o szkodliwości spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży lub karmiące piersią. Minister zdrowia określi szczegóły dotyczące formy i sposobu umieszczania tej informacji, która ma pełnić funkcję ostrzegawczą i prewencyjną.

Reklama i promocja piwa również będą musiały zawierać informacje o szkodliwości spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży. Projekt przewiduje, że takie informacje będą zamieszczane we wszystkich rodzajach przekazów reklamowych, a szczegóły zostaną określone w rozporządzeniu ministra zdrowia.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców

Projekt nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki, ale wprowadza także ułatwienia, takie jak zniesienie opłat za zmiany w decyzjach dotyczących hurtowego obrotu napojami alkoholowymi. Ustawa ma wejść w życie pół roku od jej ogłoszenia, a przez dwa lata będzie można sprzedawać napoje alkoholowe ze starą etykietą.

Ministerstwo Zdrowia w marcu przekazało do konsultacji publicznych projekt nowelizacji ustawy, który wprowadza zakaz promowania piwa w formie bonusów i programów lojalnościowych. Zgodnie z projektem, opakowania do 300 ml będą mogły być wykonane wyłącznie ze szkła lub metalu. Teraz projekt trafi do marszałka Sejmu.

Źródło informacji: Polska Agencja Prasowa

Przeczytaj źródło