Niemiecki producent długo szykował się do premiery tego modelu. Najnowsze Cayenne Electric to prawdziwy kamień milowy dla Porsche. Samochód imponuje najbardziej pod karoserią, w topowej wersji rozwija aż 1156 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy. Ponadto baterie podładujemy w zaledwie 16 minut, a zasięg sięga 642 km.
Gdyby nie Cayenne, Porsche być może nie przetrwałoby do dzisiaj. To właśnie dzięki rozszerzeniu gamy o SUV-a niemiecki producent stał się rentowny. Porsche jest jednym z najszybciej transformujących się producentów samochodów w 2025 roku – na całym świecie około 36% klientów wybierało modele z napędem zelektryfikowanym. Porsche Cayenne Electric to kolejny kamień milowy w , który uzupełnia istniejącą ofertę linii Cayenne z silnikami spalinowymi i hybrydowymi napędami plug-in, zapewniając nabywcom w pełni elastyczny wybór zespołów napędowych. Oznacza to, że nowe Cayenne Electric będzie oferowane równolegle ze spalinowym poprzednikiem, co jest spowodowane obecnymi problemami finansowymi niemieckiej marki.
Porsche Cayenne Electric - Design. Obłości i świetna aerodynamika
Cayenne Electric łączy charakterystyczne dla marki Porsche proporcje z rozwiniętym językiem designu. - Nowe Cayenne to bez wątpienia Porsche i bez wątpienia Cayenne. Bazowaliśmy na sprawdzonych cechach projektowania, zachowując to, co czyni tego SUV-a wyjątkowym. Rezultatem jest nowoczesna koncepcja designu, która przenosi Cayenne w przyszłość - powiedział Michael Mauer, szef działu Style Porsche. Do głównych wyróżników należą nisko poprowadzona przednia szyba ze smukłymi reflektorami Matrix LED. Podkreślają optyczną szerokość i masywność nadwozia Cayenne Electric. Klasycznie dla aut Porsche mamy obłe kształty, wyraźnie zaakcentowane błotniki oraz łagodnie opadającą linię dachu.
Sportową sylwetkę niemieckiego SUV-a podkreślają wyraziste przetłoczenia bocznych paneli oraz bezramkowe szyby. Listwy progowe mają wyraźnie trójwymiarowy design i lakierowane wykończenie w kolorze Volcano Grey Metallic, a w Cayenne Turbo – czarnym o wysokim połysku. Nowoczesny design Porsche Cayenne Electric podkreśla pas świetlny o trójwymiarowym wzorze, z animowaną grafiką i podświetlanym napisem PORSCHE. Nowe Cayenne Electric jest również bardzo opływowe jak na swoje gabaryty. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,25, co czyni je jednym z liderów w segmencie. Jest to zasługa nie tylko kształtów nadwozia, ale i zastosowania elementów z zakresu aktywnej aerodynamiki. Znajdziemy wśród nich ruchome klapy przedniego wlotu powietrza, adaptacyjny spojler dachowy oraz innowacyjne, aktywne aeropanele w topowym wariancie Turbo.
Porsche Cayenne Electric 2026 - dane techniczne
Porsche Cayenne Electric jest o 55 mm dłuższe od swojego spalinowego odpowiednika. Samochód mierzy 4985 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1674 mm wysokości. Bazę stanowi platforma PPE rodem z Macana. Największą różnicę stanowi jednak rozstaw osi, który liczy aż 3023 mm, czyli aż o 13 cm więcej niż w spalinowym Cayenne. Imponuje również bagażnik, który pomieści od 781 do 1588 litrów, a pod maską znajdziemy ponadto 90-litrowy frunk. W zależności od wersji nowe Cayenne Electric pociągnie przyczepę o masie do 3,5 tony.
Porsche Cayenne z rabatami do niemal 20%: Poznaj ofertę
Klienci mają do wyboru 13 standardowych kolorów lakieru, dziewięć wzorów obręczy w rozmiarach 20–22 cali oraz 12 konfiguracji wnętrza, uzupełnionych o maksymalnie pięć pakietów wykończenia kabiny i pięć pakietów akcentów. A to dopiero początek. Dzięki programom Porsche Exclusive Manufaktur, rozszerzonej palecie barw Paint to Sample oraz indywidualizacji w ramach Sonderwunsch, każdy może nadać swojemu Cayenne wyjątkowy charakter – od subtelnego personalizacji po stworzenie w pełni unikatowego egzemplarza.
Kabina Cayenne Electric to połączenie niemieckiego pragmatyzmu, nowoczesności i prestiżu
W kabinie Cayenne Electric Porsche zastosowało zupełnie nowy wyświetlacz o nazwie Flow Display. Jest to elegancko zakrzywiony panel OLED, który płynnie wtapia się w konsolę środkową i umożliwia wyraźne oddzielenie ekranu od obszarów sterowania. Uzupełnieniem jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z 14,25-calowym wyświetlaczem OLED oraz opcjonalny 14,9-calowy ekran inforozrywki dla pasażera. Razem tworzą one największą powierzchnię wyświetlaczy, jaką kiedykolwiek można było spotkać w Porsche. Po raz pierwszy w Cayenne dostępny jest również wyświetlacz head-up z technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR), który projektuje 87-calowy obszar wyświetlania w odległości 10 metrów przed pojazdem. Wszystkie te wyświetlacze spójnie wkomponowano w deskę rozdzielczą. Co istotne, pozostawiono istotne przyciski i przełączniki, takie jak panel klimatyzacji oraz pokrętło do regulacji głośności. Projektanci zastosowali też specjalną podpórkę pod nadgarstki kierowcy, co ułatwia obsługę poszczególnych funkcji nawet podczas dynamicznej jazdy.
Producent zastosował również nową koncepcję obsługi Porsche Digital Interaction, która stawia na indywidualizację oraz szybki dostęp do poszczególnych aplikacji. Poprzez centrum aplikacji z samochodem można integrować wiele aplikacji różnych firm. Sprawną obsługę umożliwia również nowy asystent głosowy, wykorzystujący sztuczną inteligencję.
Kilka słów o wyposażeniu Porsche Cayenne Electric
Nowe Cayenne Electric już w standardzie oferuje elektrycznie regulowane siedziska tylnej kanapy. Na wyposażeniu znajdziemy również przesuwany dach panoramiczny z regulacją przezroczystości, rozbudowane oświetlenie ambientowe czy ogrzewanie powierzchniowe, obejmujące nie tylko fotele, ale i powierzchnie styku, takie jak podłokietniki czy panele drzwi.
Blisko 100 nowych Porsche dostępnych od ręki: Przejdź do oferty
Porsche Cayenne Electric - układy napędowe
W gamie nowego Cayenne Electric początkowo znajdą się 2 warianty napędowe, oba z napędem na wszystkie koła. Bazowy Cayenne Electric rozwija 408 KM (442 KM w trybie Launch Control), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s i rozpędza się do 230 km/h. Topowy wariant Cayenne Turbo Electric generuje już 1156 KM oraz aż 1500 Nm w trybie Launch Control. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,5 s, od 0 do 200 km/h w 7,4 s i rozpędza się do 260 km/h. Co więcej, odmiana ta oferuje bezpośrednie chłodzenie olejowe silnika tylnej osi - jest to rozwiązanie znane ze sportów motorowych. W trybie jazdy Normal dostępne jest do 857 KM. Dzięki funkcji Push-to-Pass, za naciśnięciem przycisku, na 10 sekund można aktywować dodatkowe 130 176 KM.
W obu wariantach zastosowano nowo opracowany akumulator wysokonapięciowy o pojemności 113 kWh. Zastosowano w nim dwustronne chłodzenie w celu lepszego zarządzania temperaturą.. Cayenne Electric oferuje do 643 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP, natomiast wariant Turbo przejedzie do 623 km. Zastosowanie architektury 800 V pozwala na ładowanie baterii mocą do 390 kW, a ich uzupełnienie od 10 do 80% zajmie tylko 16 minut. Z kolei już po 10 minutach ładowania będziemy mogli zwiększyć zasięg o 325 km w przypadku Cayenne Electric lub 315 km w Cayenne Turbo Electric. Jest to również pierwszy model Porsche obsługujący ładowanie indukcyjne, oferujące moc do 11 kW. Aby skorzystać z bezprzewodowego ładowania Porsche, wystarczy zaparkować samochód nad specjalną płytą umieszczoną na nawierzchni.
Zaawansowany układ jezdny i parametry niczym w bolidzie Formuły E
Cayenne Electric imponuje także zaawansowanym systemem odzyskiwania energii, osiągając parametry porównywalne z bolidem Formuły E – maksymalna moc rekuperacji sięga 600 kW. W praktyce oznacza to, że podczas zwykłej jazdy nawet około 97% hamowań może być realizowanych wyłącznie przez silniki elektryczne. Na liście opcji w wariancie Turbo znajdzie się układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Samochody premium z rabatami do blisko 40%: Zobacz samochody dostępne od ręki
Porsche popracowało również nad układem jezdnym nowego Cayenne Electric. Standardem w obu wersjach jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Porsche Active Suspension Management (PASM). W wariancie Turbo zastosowano też tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). W obu odmianach na liście opcji znajdzie się tylna oś skrętna, która pozwala na skręt tylnych kół o 5°. W wersji Turbo wśród opcji znajdzie się też aktywne zawieszenie Porsche Active Ride, które niemal całkowicie kompensuje ruchy nadwozia.
Porsche Cayenne Electric tańsze od spalinowego
Nowe Porsche Cayenne Electric można już zamawiać. Bazowy wariant kosztuje 446 000 zł, natomiast odmiana Turbo startuje od 727 000 zł. Co ciekawe, spalinowe Cayenne z silnikiem V6 o mocy 353 KM jest droższe od elektrycznego odpowiednika i kosztuje 479 000 zł.

4 tygodni temu
27



![Nowa ustawa o opiece ma mylący tytuł. Nie przewiduje żadnych nowych świadczeń dla opiekunów albo osób niepełnosprawnych, seniorów, osób samotnych [projekt]](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZ/m9yLnBsL3AvX2ZpbGVzLzM4Nj/YxMDAwL3BhcmFncmFmLTM4NjY/xNDY4LmpwZyIsInciOjEyMDB9.webp)


English (US) ·
Polish (PL) ·