Legendarny pickup Toyoty doczekał się zupełnie nowego wcielenia. Najnowsza Toyota Hilux otrzyma aż 4 rodzaje napędu, w tym po raz pierwszy w historii wariant w pełni elektryczny. Fani diesli również nie będą zawiedzeni. Hilux pozostał dzielnym kompanem do pracy, tyle że znacznie nowocześniejszym.
Toyota Hilux należy do najpopularniejszych pickupów nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Od stycznia do października nad Wisłą zarejestrowano 1489 Hiluxów, co czyni ją 13. najpopularniejszym autem dostawczym w ogóle i drugim najchętniej wybieranym pickupem. Dotychczasowa VIII generacja Hiluxa ma już 10 lat na karku, a zatem następca nadszedł w samą porę. Nowa Toyota Hilux jest rewolucyjna, gdyż po raz pierwszy będzie dostępna z napędem elektrycznym. Co więcej, będzie to jeden z 4 rodzajów napędu oferowanych w Hiluxie IX.
Ponad 80 pickupów dostępnych od ręki: Sprawdź ofertę
Wielotorowa strategia Toyoty - napęd dopasowany do potrzeb danego rynku
Wielotorowa strategia Toyoty zakłada, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które spełni różnorodne potrzeby klientów i będzie zgodne z lokalnymi przepisami. Dlatego też nowy Hilux oferowany będzie z szeroką gamą układów napędowych, począwszy od diesli, przez zelektryfikanego diesla z instalacją 48V i układem mild hybrid, aż po wariant elektryczny. W 2028 roku gamę uzupełni jeszcze odmiana zasilana ogniwami wodorowymi. Japończycy wiedzą, że klientom trzeba dać wybór i to powinien być strzał w 10.
Design Toyoty Hilux to przykład nowoczesnego pickupa
Już z zewnątrz widać, że jest to nowoczesny pickup. Samochód zaprojektowano w oparciu o koncepcję "Tough and Agile” („mocny i zwinny”). Z przodu samochód prezentuje się masywnie, ma nowocześnie zaprojektowane, smukłe reflektory LED połączone klasycznym napisem TOYOTA oraz zderzak z wyrazistymi przetłoczeniami. Wersja elektryczna otrzymała przeprojektowany pod kątem aerodynamiki przedni pas z zabudowanym grillem i bardziej opływowym zderzakiem, a także specjalnie zaprojektowane felgi aluminiowe. We wszystkich wersjach pojawił się stopień ułatwiający dostęp do przestrzeni ładunkowej oraz przeprojektowany próg boczny. Przeprojektowano też tylne lampy LED, które zyskały nowy, bardziej wyrazisty wzór. Klapę zdobi duży napis TOYOTA.
Toyota Hilux 2026 - dane techniczne
Co ciekawe, nowa Toyota Hilux będzie oferowana wyłącznie z podwójną kabiną. Nowy Hilux nadal ma ramową konstrukcję i resory piórowe z tyłu, a maksymalna ładowność w wersji spalinowej sięga 1000 kg. Maksymalna głębokość brodzenia to 700 mm. Co istotne, odmiana elektryczna ma identyczną głębokość brodzenia co odmiana spalinowa. Za to ładowność wersji elektrycznej jest mniejsza i wynosi 715 kg.
Samochody dostawcze Toyoty z rabatami do 30%: Poznaj ofertę
Zupełnie nowa kabina inspirowana Land Cruiserem
Zdaniem producenta kabina wyróżnia się wyższą jakością i komfortem. Przed pasażerem znajdziemy podwójny schowek z przeszyciami przypominającymi skórę. Nowy projekt deski rozdzielczej w układzie horyzontalnym prezentuje się nowocześnie i masywnie, nawiązując tym samym do najnowszego Land Cruisera J250. Centrum dowodzenia stanowi wolnostojący 12,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment, który przypomina ten z osobowych modeli Toyoty. Drugi z wyświetlaczy (również 12,3") znajduje się przed kierowcą. Wszystkie przełączniki napędu i funkcji terenowych zebrano w jedno miejsce, co ułatwia obsługę. W wersji elektrycznej zastosowano nowoczesny selektor shift-by-wire.
Toyota Hilux 2026 - wyposażenie. Komfort i bezpieczeństwo
Na wyposażeniu nowego Hiluxa znajdziemy m.in. indukcyjną ładowarkę oraz porty USB również dla pasażerów drugiego rzędu. Rozszerzono też pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE. Obejmuje on m.in. rozszerzony Toyota Safety Sense z funkcjami ograniczania przyspieszenia przy niskich prędkościach, asystenta proaktywnej jazdy oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu. Aktualizacje oprogramowania będą odbywały się zdalnie. Lista wyposażenia obejmuje także monitorowanie martwego pola, asystenta bezpiecznego wysiadania oraz kamerę monitorującą kierowcę.
W warunkach terenowych manewrowanie usprawni Multi-Terrain Monitor, a monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni ułatwia parkowanie i precyzyjne manewry. Nowy Hilux po raz pierwszy został wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Dzięki aplikacji MyToyota właściciele nowego Hiluxa zyskują dostęp do szeregu funkcji zdalnych i usług opartych na łączności. To praktyczne rozwiązanie zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i biznesowych. Menedżerowie flot mogą w jednym miejscu śledzić dane nawet z 10 pojazdów, takie jak lokalizacja, poziom paliwa, stan ładowania, historia podróży czy analiza stylu jazdy.
Toyota Hilux 2026 - układy napędowe. Na czele Diesel MHEV i elektryk
W Europie najpopularniejszym napędem będzie zapewne 2.8-litrowy turbodiesel z układem miękkiej hybrydy oraz instalacją 48V. Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy 48V, zamontowany pod tylnymi siedzeniami, generator elektryczny oraz przetwornicę DC-DC. Hilux może ciągnąć przyczepę o masie do 3500 kg. Komponenty napędu mild-hybrid zaprojektowano z myślą o łatwej integracji i odporności na ekstremalne warunki pracy. Przykładowo generator elektryczny umieszczono wysoko na silniku. Na rynki Europy Wschodniej przewidziano ponadto 2.8-litrowego diesla bez układu mHEV oraz 2.7-litrową jednostkę benzynową.
Największą nowością jest jednak odmiana elektryczna. Korzysta ona z baterii o pojemności 59,2 kWh oraz układu e-Axle, zapewniającego stały napęd na wszystkie koła. Moment obrotowy wynosi 205 Nm z przodu oraz 268,6 Nm z tyłu. Moc wynosi 196 KM. Zasięg w cyklu mieszanym WLTP liczy 240 km. Samochód pociągnie przyczepę o masie do 1600 kg. Toyota zakłada również osiągnięcie najlepszych w klasie parametrów ładowania, minimalizujących czas przestoju pojazdu. Dla kogo zatem jest dedykowana wersja elektryczna? Zdaniem Toyoty będą to klienci flotowi oczekujący bezemisyjnej jazdy w parze z pełną funkcjonalnością i terenowymi możliwościami. W praktyce Hilux EV sprawdzi się wśród leśników, ekip budowlanych i innych branż, w których dzienny przebieg jest niewielki.
Toyota Hilux w wersji wysokoprężnej mHEV trafi do produkcji w Japonii wiosną 2026 roku. Odmiana elektryczna będzie produkowana w Tajlandii. Przedsprzedaż nowego Hiluxa rozpocznie się już w grudniu.

1 tydzień temu
15



English (US) ·
Polish (PL) ·