Data utworzenia: 31 października 2025, 9:45.
Na polskim rynku pojawił się gracz, który otwarcie rzuca wyzwanie gigantom. Vollmart, sieć określająca się mianem "hard dyskontu", twierdzi, że jest w stanie sprzedawać towary o 20 proc. taniej niż Biedronka czy Lidl.
Firma działa od czterech lat i ma już 12 sklepów w różnych częściach kraju — od Częstochowy po Przemyśl. Część lokalizacji przejęła po rosyjskiej sieci Mere, która wycofała się z Polski w 2022 r. Vollmart stawia na prostotę: towary leżą na paletach, a wybór produktów jest ograniczony. To powrót do modelu sprzed dwóch dekad.
— Dyskonty zaczęły przypominać supermarkety. My chcemy wrócić do korzeni — tłumaczy Dawid Muskus, dyrektor marketingu i sprzedaży w Vollmart, w rozmowie z WP Finanse. Jak podkreśla, w ofercie jest maksymalnie 1 tys. 200 artykułów, a każdy w najniższej cenie na rynku.
Założyciele sieci nie są nowicjuszami. Wcześniej pracowali w Jeronimo Martins, właścicielu Biedronki. Doświadczenie zdobyte w największej sieci dyskontowej w Polsce ma być teraz atutem w walce o klientów. — Handel się komplikuje, my chcemy go uprościć — dodaje Muskus.
Strategia Vollmartu opiera się na cięciu kosztów. Sieć nie posiada własnych centrów dystrybucyjnych, a towar trafia bezpośrednio od lokalnych dostawców. Marża — jak zapewnia firma — nie przekracza 20 proc. Klient nie znajdzie tu promocji czy kart lojalnościowych. Cena ma być zawsze najniższa i przejrzysta.
Nowa sieć rzuca wyzwanie Biedronce. "Chcemy, by było jak 20 lat temu"
Jednak nie tylko ceny mają przyciągać klientów. Vollmart stawia także na obsługę. — Starsi klienci potrzebują kontaktu ze sprzedawcą, a dziś w wielu sklepach spotykają pracownika dopiero przy kasie — mówi Muskus. Sieć chce przywrócić model, w którym klient czuje się zaopiekowany.
Eksperci patrzą na te zapowiedzi z dystansem. — Nie wierzę, że można jeszcze bardziej obniżyć ceny i nie stracić na jakości — ocenia Tomasz Szacoń z Retail Poland. Z kolei dr Robert Orpych z Uniwersytetu WBS Merito podkreśla, że model hard dyskontu może nie trafić do klasy średniej, która oczekuje wyższej jakości i obsługi.
Mimo sceptycyzmu analityków Vollmart nie zamierza zwalniać. Sieć planuje zwiększenie liczby sklepów i wejście do dużych miast, w tym Warszawy i aglomeracji śląskiej.
Źródło: Fakt.pl
Biedronka wydłuża godziny pracy przed Wszystkimi Świętymi. Promocje na znicze i wkłady
Dawtona kontra CPK. Piotr Wielgomas odpowiada na zarzuty
Polacy wydali w rok prawie dwa miliardy złotych na zdrapki. Tyle wygrali."To czysta matematyka"

6 dni temu
10






English (US) ·
Polish (PL) ·