Nowa kampania o zdrowiu psychicznym dzieci. Symbolem figurki ceramiczne

3 dni temu 8

W Polsce średni czas oczekiwania na wizytę u psychologa dziecięcego wynosi aż 265 dni. To ponad osiem miesięcy życia wypełnionych lękiem, poczuciem bezradności i samotności. Kryzys psychiczny nie zna kalendarza i nie czeka na "odpowiedni moment" – lęki, depresja czy myśli samobójcze mogą pojawić się nagle, pozostawiając dziecko w ogromnym poczuciu zagrożenia.

Kampania społeczna o zdrowiu psychicznym dzieci

Symbolem kampanii stało się 265 unikalnych ceramicznych figurek powstałych we współpracy Fundacji z manufakturą ceramiki ENDE. Każda z nich, wykonana ręcznie, przedstawia dziewczynkę podnoszącą ręce w geście prośby o pomoc.

Figurki zostały wysłane bez zabezpieczenia do 265 osób wpływu: polityków, celebrytów, influencerów, aktorów i dziennikarzy – by oddać kruchość psychiczną dzieci pozostawionych bez wsparcia.

– Od kilku lat wspieram Fundację Słonie na Balkonie i wiem, z jak trudnymi historiami przychodzą do nas dzieci, dlatego ta kampania jest dla mnie niezwykle poruszająca – mówi Agnieszka Sienkiewicz, aktorka, działaczka społeczna oraz ambasadorka kampanii.

Kampania wystartowała 10 września – w Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom – i potrwa do 10 października, czyli Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego. Jej zwieńczeniem będzie aukcja charytatywna figurek, z której cały dochód zostanie przeznaczony na działania wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży prowadzone przez Fundację.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nastolatek w depresji. I Fundacja Słonie na Balkonie

Za kreację i strategię odpowiada DDB Warszawa, a za planowanie i zakup mediów – OMD Group oraz GetBold. Działaniami PR i współpracą z influencerami zajmuje się zespół K+.

Reżyserem filmu jest Szymon Pawlik, za produkcję odpowiada Papaya Films, za postprodukcję – RIOdePost, a za udźwiękowienie – Ztudio&Burza.

Przeczytaj źródło