- W polskim konfiguratorze pojawił się już pakiet Final Edition dla Mercedesa-AMG CLA 45 S 4MATIC+. Kosztuje 26868 zł
- To pożegnalne wydanie tego absurdalnie mocnego kompaktu
- Pod maską pracuje 421-konny silnik. Nikt dotąd nie wycisnął tyle mocy z czterocylindrowego silnika, który trafił do produkcji seryjnej
- Mercedes stworzył Final Edition, ponieważ żegna już to wcielenie CLA. Lada chwila na drogach zobaczymy zupełnie nową generację
Odmiany Final Edition doczekały się dwa modele z kompaktowej rodziny Mercedesa: CLA 45 S 4MATIC+ w wydaniu coupe oraz CLA 45 S 4MATIC+ w praktyczniejszej wersji Shooting Brake. Aktualne CLA się właśnie z nami żegna i robi miejsce dla swojego następcy. Nowa generacja ma już polskie ceny i lada chwila pojawi się na naszych ulicach. Stąd taka popisowa wersja generacji schodzącej ze sceny.
Przeczytaj także: To od tego Mercedesa się zaczyna. Potem nie chcą innych aut. Mamy polskie ceny CLA
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ „Final Edition”Mercedes
Ile mocy ma CLA 45 S 4MATIC+? Wciąż trudno mi w to uwierzyć
Około 300 KM mocy mają hot hatche od Volkswagena, Cupry czy Hondy. Producenci klasy premium musieli więc przejść półkę wyżej. Do konkurowania na półce "około 300 KM" Mercedes ma AMG A35. Powyżej znajduje się wersja 45 S. Motor AMG o pojemności dwóch litrów jest najmocniejszą, seryjną czterocylindrową jednostką turbo na świecie. Jak przystało na AMG, montaż w całości realizowany przez jednego pracownika, na najnowocześniejszej linii produkcyjnej w fabryce jednostek napędowych w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.
W CLA 45 S rekordowa jednostka zapewnia zawrotne 421 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Supersportowy kompakt w obu wersjach nadwoziowych przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w zaledwie 4,1 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 270 km na godz. Ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT-8G gwarantuje błyskawiczną zmianą przełożeń. Aktywny, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ jest w stanie osobno kierować siłę napędową na każde z kół tylnej osi za pośrednictwem AMG TORQUE CONTROL.
To rozwiązania i osiągi z samochodów torowych, tym bardziej imponuje, ilu zwykłych kierowców kupuje najwyższą wersję Klasy A, CLA czy GLA. I jeździ nimi na co dzień.
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ „Final Edition”Mercedes
Czym wyróżnia się wersja Final Edition?
Klienci mogą wybierać między wykończeniami MANUFAKTUR szarość gór magno oraz czerń nocy (to oficjalne nazwy). Na drzwiach znajdziemy charakterystyczne naklejki „45 S” w czarnym lub żółtym kolorze, a żółte logo AMG zdobi lusterka boczne. Pożegnalne CLA od AMG porusza się na 19-calowych kutych felgach AMG z matowoczarnym wykończeniem i żółtymi rantami. Kolejne detale, takie jak korek wlewu paliwa ze srebrnym wykończeniem i logo AMG, dopełniają całą stylizację.
W ramach pakietu AMG Night najważniejsze zewnętrzne elementy wykończenia, jak obudowy lusterek czy listwy ozdobne, zyskały błyszczące czarne wykończenia. Wersja Final Edition jest również dostępna z pakietem AMG Night II oraz opcjonalnym zestawem aerodynamicznym AMG, który dodatkowo poprawia właściwości jezdne przy wysokich prędkościach.
Foto: / Mercedes
Foto: / Mercedes
Wnętrze też podrasowano. Lubię żółty kolor, podobają mi się więc i te akcenty
Specjalna edycja wyróżnia się oczywiście także wystrojem kabiny. Fotele AMG Performance, wykonane z połączenia skóry syntetycznej ARTICO i mikrofibry MICROCUT, posiadają żółte przeszycia, które tworzą kontrastowe akcenty w całym wnętrzu. Dodatkowo przednie zagłówki ozdobiono haftowanym emblematem „45 S”. Charakter edycji podkreśla także specjalny emblemat umieszczony na konsoli środkowej, a kierownica pokryta skórą nappa oraz mikrofibrą MICROCUT została ozdobiona żółtymi przeszyciami.
Wzrok przyciągają podświetlane na czerwono panele progowe ze wzorem AMG, dywaniki z napisem „45 S” oraz aluminiowe detale wykończenia w kolorze żółtym.
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ „Final Edition”Mercedes