Influencerzy coraz częściej spotykają się z odmową prawa do odliczenia od przychodu wydatków na ubiór, odzież, fryzjera czy kosmetyczkę. Zdaniem skarbówki nie mają one związku z uzyskiwanym przychodem. A co z przedstawicielami innych branż?
Zasada się nie zmieniła. Na podatkową oszczędność liczyć może ten, kto racjonalnie wytłumaczy, dlaczego zakup danego towaru lub usługi jest niezbędny do prowadzenia biznesu.
– Wydając interpretację indywidualną, dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zawsze bazuje na przedstawionym we wniosku stanie faktycznym – przypomina Adrian Kęmpiński, radca prawny i doradca podatkowy w LTCA. Kluczowe, jak podkreśla, jest przekonujące opisanie we wniosku o interpretację specyfiki danej branży, tj. dlaczego wymaga ona poniesienia danego wydatku.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Mariusz Szulc
Dziennikarz Dziennika Gazety Prawnej specjalizujący się w tematyce podatkowej
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

3 tygodni temu
11




English (US) ·
Polish (PL) ·