Netflix udostępni w Europie kanały telewizyjne

5 godziny temu 2
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

W dobie serwisów streamingowych coraz więcej osób narzeka na konieczność „przeskakiwania” z aplikacji do aplikacji. W Polsce trzeba korzystać przynajmniej z dwóch aplikacji, żeby oglądać wszystkie kanały informacyjne, dostępne na rynku (Canal+ i Polsat Box Go).

Platformy dążą do odgrywania roli agregatorów treści. W Polsce za pośrednictwem Amazon Prime Video wykupimy także SkyShowtime, Viaplay Filmy i Seriale, a także Apple TV+. W USA już od lat działa YouTube TV z kanałami linearnymi i treściami VOD od różnych dostawców. Teraz w rolę agregatora na francuskim rynku chce wejść Netflix.

Jakie treści trafią do francuskiej wersji Netfliksa?

Dzięki podpisanej umowie subskrybenci giganta streamingu we Francji zyskają dostęp do seriali TF1, takich jak „Broceliande”, telenowel typu „Demain nous appartient” i „Ici tout begin”. Nie zabraknie też programów rozrywkowych, takich jak „The Voice” czy produkcji reality-show „Koh-Lanta”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

W komunikacie zapowiedziano też wprowadzenie do oferty Netfliksa kanałów linearnych. W portfolio Grupy TF1 są zarówno stacje niekodwoane (TF1, TMC, TFX, TF1 Séries Films, LCI), jak i oferowane operatorom płatnej telewizji (Ushuaia TV, Histoire TV, TV Breizh, Série Club). Netflix eksperymentował już we Francji z udostępnianiem treści na wzór kanałów linearnych.

– To pierwsze tego rodzaju partnerstwo, które opiera się na naszych mocnych stronach, aby zapewnić widzom najlepszą rozrywkę –  powiedział Greg Peters, jeden z dyrektorów generalnych Netflix. –  Dzięki współpracy z czołowym francuskim nadawcą zaoferujemy widzom jeszcze więcej powodów, dla których będą codziennie odwiedzać serwis Netflix i bawić się z nami – dodał.

Cieszę się z nowej umowy z firmą Netflix, z którą w ostatnich miesiącach zbudowaliśmy już silne relacje dzięki ambitnym koprodukcjom –  powiedział Rodolphe Belmer, dyrektor generalny TF1 Group. Francja jest jednym z rynków, gdzie Netflix oferuje pakiet z reklamami. Przyniesie to TF1 dodatkowe przychody.

– W miarę jak nawyki widzów zmieniają się w kierunku oglądania treści na żądanie i rośnie fragmentacja widowni, ten bezprecedensowy sojusz umożliwi naszym wysokiej jakości i popularnym programom dotarcie do niezrównanej publiczności i otwarcie nowych horyzontów reklamowych, w środowisku, które idealnie pasuje do naszej platformy TF1+ – dodał.

TF1 rozpoczęła emisje testowe w 1935 roku, będąc pierwszą stacją telewizyjną w Europie. W przeszłości była częścią publicznej grupy France Télévisions, ale w 1987 roku została sprywatyzowana. Należy do firmy Bouygues, zajmującej się budownictwem, deweloperstwem i usługami telekomunikacyjnymi.

Przeczytaj źródło