Obecna koncesja satelitarna Zoom TV będzie obowiązywać do 28 lipca 2026 roku. W piątek w komunikacie giełdowym Kino Polska TV poinformowało, że zdecydowało się nie składać wniosku o przedłużenie jej na kolejne 10 lat.
Nadawca wyjaśnił, że chce rozszerzyć dystrybucję Zoom TV poza Polską, dlatego będzie starał się o koncesję za granicą. Nie sprecyzował, w którym kraju złoży taki wniosek.
Firma zaznaczyła, że zamierza „wykorzystać możliwości, jakie niesie szersza dystrybucja międzynarodowa, wspierająca dalszy rozwój i umacnianie marki Zoom TV zarówno w Polsce, jak i za granicą”.
CZYTAJ TEŻ: Kino Polska TV wypłaci kolejną dywidendę. Nowe osoby w radzie nadzorczej
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Zgodnie z prawem Unii Europejskiej koncesje satelitarne uzyskane w dowolnym kraju członkowskim obowiązują też w pozostałych. Od lat stacje należące do VIMN, m.in. te pod markami MTV i Comedy Central, są u nas dostępne na podstawie koncesji w Czechach (wiosną ub.r. firma uzyskała takie pozwolenia dla kanałów Nick Jr i NickToons). Do Polski wchodzi właśnie, również w oparciu o czeską koncesję satelitarną, kanał Stargaze TV z treściami przygotowywanymi m.in. przez youtuberów i tiktokerów.
Zoom TV zniknie z telewizji naziemnej
Pod koniec ub.r. Kino Polska TV postanowiło, że nie będzie wnioskować o przedłużenie naziemnej koncesji Zoom TV, wygasającej 28 grudnia 2025 roku. Tym samym stacja zniknie z ósmego multipleksu naziemnego, na którym pojawiła się jesienią 2016 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jak już opisywaliśmy, w pierwszym kwartale 2025 roku segment Zoom TV w grupie kapitałowej Kino Polska TV zanotował rok do roku spadek przychodów z 7,37 do 7,05 mln zł, a jego strata pogłębiła się z 99 tys. do 1,91 mln zł.