Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Radio Kraków, zgodnie z koncepcją akcji, będzie przedstawiać stację jako nadawcę nie tylko dla szerokiego grona odbiorców, ale i dla wymagającego słuchacza. To stacja pobudzająca do myślenia, dostarczająca inteligentnej rozrywki, a jednocześnie lekka i przyjemna w odbiorze – czytamy w komunikacie prasowym rozgłośni.
Pierwsza odsłona kampanii, prowadzona w Krakowie, wystartowała 16 czerwca i potrwa dwa tygodnie. Obejmuje nośniki typu citylight oraz tzw. okrąglaki, a towarzyszą jej publikacje w mediach społecznościowych oraz konkursy dla słuchaczy, w których wygrać będzie można gadżety z limitowanej serii: kubki i torby płócienne z wykorzystywanymi w kampanii rebusami. To na nich właśnie opiera się główny pomysł kampanii. Forma rebusu ma zaangażować odbiorcę do odczytania ukrytej informacji, którą jest nowy liner Radia Kraków: „Nadajemy do myślenia”.
Czytaj także: Nowa kampania „RMF FM Najlepsza Muzyka – Daj Głośniej!”
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
– „Ukryte” w rebusie hasło to nie tylko kluczowy element kreacji, ale i istota naszego przekazu – mówi Marcin Pulit, redaktor naczelny Radia Kraków. – W czasach pogłębiającej się polaryzacji, fake newsów i dezinformacji to hasło definiuje, kim chcemy być: medium, które traktuje słuchacza poważnie i oferuje treści wysokiej jakości w atrakcyjnej i przyjaznej formie. To właśnie chcemy zakomunikować poprzez tę kampanię.
Długofalowym celem kampanii, jak czytamy w dalszej części komunikatu, jest nie tylko budowanie rozpoznawalności marki „Radio Kraków”, ale przede wszystkim odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji. Krakowska rozgłośnia przywołuje opublikowany w ub. roku raport Europejskiej Unii Nadawców (EBU), z którego wynika, że w krajach, w których zaufanie do mediów publicznych jako źródła informacji jest wysokie, tam demokracje funkcjonują lepiej, polaryzacja jest mniejsza, a odporność obywateli na dezinformację większa.
– Radio Kraków jako medium publiczne staje więc przed szczególnym wyzwaniem – dodaje Marci Pulit. – Dlatego też naszym strategicznym celem jest odbudowanie zaufania i wiarygodności. Temu służą konsekwentne zmiany w Radiu Kraków, a kampania jest ich ważnym elementem – czytamy w komunikacie prasowym.
Kreację kampanii przygotowało specjalizujące się w brandingu TOFU Studio. Za zakup mediów do nowej kampanii wizerunkowej krakowskiej rozgłośni odpowiada Pion Marketingu Radia Kraków. Drugi etap akcji promocyjnej planowany na przełom września i października. Ma obejmować swoim zasięgiem poza Krakowem, także największe miasta Małopolski, obejmując również nowe formaty zewnętrzne.