Startują przetargi na szybkie tory z Warszawy do Łodzi. Pobiegną w tunelach o łącznej długości ok. 19 km. Budowa 140-kilometrowej trasy może pochłonąć ok. 30 mld zł
Budowa pierwszej linii kolejowej w Polsce, na której pociągi będą mogły się rozpędzać nawet do 350 km/h, zaczyna przechodzić z fazy projektowej do wykonawczej. Spółka CPK zaczęła szukać wykonawców pierwszych odcinków szybkiej trasy z Warszawy do Łodzi.
Na pierwszy ogień poszedł przetarg na budowę skomplikowanego, podziemnego odcinka o długości 6 km pod przyszłym lotniskiem w Baranowie. Piotr Rachwalski, wiceprezes CPK, powiedział nam, że koszt tego przedsięwzięcia może sięgnąć aż 14 mld zł, czyli około jednej trzeciej spodziewanej kwoty, jaką trzeba będzie wydać na postawienie samego lotniska. Budowa podziemnego odcinka kolejowego obejmie bowiem rozbudowany układ, który w obrębie stacji pod terminalem obejmie 12 torów. Musi tam powstać hala peronowa. Szerokość podziemnego przejazdu będzie wynosiła od 50 do 160 m. Kubatura gigantycznego betonowego obiektu sięgnie 3,5 mln m sześc. Wyloty z tunelu umożliwią w przyszłości skręcanie z głównej linii w stronę Gdańska, a także w stronę Krakowa i Katowic.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
                    Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

                        5 dni temu
                                8
                    
    





                        English (US)  ·       
                        Polish (PL)  ·