dzisiaj, 17 minut temu [aktualizacja 22 października 2025, 06:00]
Rząd szuka rozwiązań, które odciążyłyby szpitalne oddziały ratunkowe od pijanych pacjentów. MSWiA opowiada się za wprowadzeniem obowiązku prowadzenia przez samorządy izb wytrzeźwień w miastach powyżej 50 tys.
Od kilku lat samorządy sukcesywnie likwidują izby wytrzeźwień, argumentując to faktem, że prawo nie przewiduje obowiązku ich tworzenia i utrzymywania. Zgodnie z ustawą z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 2151), organy samorządu w miastach powyżej 50 tys. mogą (ale nie muszą) organizować i prowadzić taką placówkę.
Funkcjonowanie izb jest kosztowne, stawka za pobyt (maksymalnie 453,57 zł) nie pokrywa kosztów, a w większości przypadków jest nie do wyegzekwowania i kończy się wieloletnimi procesami. Miasta muszą dopłacać, a coraz więcej z nich nie chce tego robić, skoro nie musi.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

2 tygodni temu
14





English (US) ·
Polish (PL) ·