MG poszerza gamę elektryków o rywala Skody Enyaq. Poznajcie MGS6 EV

3 tygodni temu 20

Chińczycy nie zwalniają tempa i poszerzają gamę elektryków o SUV-a klasy średniej. Najnowsze MG MGS6 EV to rodzinny SUV klasy średniej, który na celownik bierze Skodę Enyaq i spółkę. Czy okaże się równie rozsądną propozycją?

Chińska marka o brytyjskich korzeniach zaprezentowała nowego SUV-a z napędem elektryczne. Co ciekawe, MG MGS6EV poznaliśmy już ponad miesiąc temu, kiedy to jeszcze przed oficjalną premierą samochód rozbito w testach Euro NCAP, gdzie zdobył 5 gwiazdek. Już wtedy wiedzieliśmy, że auto trafi do gamy MG. Teraz poznaliśmy więcej szczegółów na jego temat. 

     

Stonowane, rodzinne kształty i znajomy przód

Po rozszerzeniu gamy o kompaktowego elektrycznego SUV-a MGS5 EV Chińczycy postanowili rozbudować gamę o SUV-a klasy średniej MGS6 EV, który powalczy ze Skodą Enyaq, Kią EV5 czy BYD-em Seal U. Samochód otrzymał stonowany design i pudełkowate, podporządkowane funkcjonalności nadwozie, aczkolwiek jego przód z klinowatymi reflektorami LED prezentuje się nowocześnie i przypomina mniejsze MGS5 EV. Zabudowany przód poprawia aerodynamikę pojazdu, zaś duże powierzchnie przeszklone poprawiają widoczność i podkreślają rodzinny charakter samochodu. Sylwetkę podkreślają chromowane listwy wokół szyb. Tył wieńczą smukłe lampy połączone cienką blendą. Uwagę zwraca też pokaźny dyfuzor i spojler dachowy, co podkreśla dbałość projektantów o aerodynamikę.

MG poszerza gamę elektryków o rywala Skody Enyaq. Poznajcie MGS6 EV

MG MGS6 EV - dane techniczne. Przestrzeni nikomu nie zabraknie

MG MGS6EV mierzy 4,71 m długości (o 23 cm więcej od MGS5 EV), 1,92 m szerokości oraz 1,67 m wysokości, a rozstaw osi liczy 2835 mm, a więc o 105 mm więcej niż w mniejszym modelu. Samochód bazuje na modułowej platformie MSP, znanej już z mniejszego modelu. Bagażnik pomieści od 674 do 1910 litrów. Ponadto pod maską znajdziemy jeszcze frunk o pojemności 124 (RWD) lub 102 litrów (Dual Motor). 

Kabina również wygląda znajomo. Chińczycy wreszcie patrzą na ergonomię

Kabina również nawiązuje do mniejszego modelu. Kokpit wieńczy 12,8-calowy dotykowy wyświetlacz systemu infotainment z bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i AndroidAuto, zaś przed kierowcą znajdziemy 10,25-calowy ekran obsługujący cyfrowe wskaźniki. W bogatszej wersji mamy też wyświetlacz HUD. Rozbudowana konsola środkowa wyraźnie oddziela kierowcę od pasażera. Uwagę zwracają też dyskretnie wkomponowane w deskę rozdzielczą boczne nawiewy układu HVAC. Co istotne, na konsoli znalazły się fizyczne przycisk i pokrętła do obsługi klimatyzacji i radia - widać, że Chińczycy zaczynają bardziej przykładać się do kwestii ergonomii obsługi. Znajdziemy tam też półkę z ładowarką indukcyjną, a pod konsolą wygospodarowano jeszcze półkę. 

MG poszerza gamę elektryków o rywala Skody Enyaq. Poznajcie MGS6 EV

Ponad 200 samochodów MG dostępnych od ręki: Sprawdź ofertę

MG MGS6 EV kusi wyposażeniem już w bazowej wersji

MG przyzwyczaiło nas do bogatego wyposażenia standardowego i nie inaczej jest w tym przypadku. W standardzie wersji Long Range znajdziemy 19-calowe alufelgi, pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy MG Pilot, wykończenie kabiny, tapicerkę z szarej tkaniny, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, reflektory Full LED, przyciemniane tylne szyby, srebrne relingi dachowe, kamerę cofania z czujnikami parkowania z tyłu, nawigację satelitarną, aplikację iSMART, bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto, 8 głośników oraz funkcję V2L.

MG poszerza gamę elektryków o rywala Skody Enyaq. Poznajcie MGS6 EV

MG MGS6 EV 2026 - układy napędowe i cena. Konkurencyjna oferta

MG MGS6 EV będzie oferowane w dwóch wariantach napędowych. W obu przypadkach baterie mają pojemność 74,3 kWh netto. Bazowy Long Range z napędem na tylne koła korzysta z silnika o mocy 244 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h 7,3 s i rozpędza się do 200 km/h. Zasięg w cyklu mieszanym wynosi 529 km. Drugą z wersji będzie wariant Dual Motor z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na obie osie. Rozwija on 361 KM i 540 Nm, zapewnia przyspieszenie od 0 od 100 km/h w 5,1 s oraz prędkość maksymalną na poziomie 200 km/h. Zasięg w tym przypadku wynosi 484 km. Baterie można ładować prądem stałym (DC) o mocy do 144 kW, co pozwala na ich naładowanie od 10 do 80% w 38 minut.

MGS5 EV z dofinansowaniem: Zobacz samochody dostępne od ręki

MG MGS6 EV trafiło już na rynek brytyjski, gdzie kosztuje niecałe 38 000 funtów (ok. 182 700 zł) za wariant Long Range oraz 44 tys. funtów (ok. 211 500 zł) za odmianę Dual Motor. Na polski cennik musimy jeszcze poczekać. 

Przeczytaj źródło