W 2020 roku wystartował Projekt Mercury. Czyli wewnętrzne badanie Facebooka powstałe we współpracy z firmą badawczą Nielsen. Sama procedura testowa jest bardzo prosta: poproszono ludzi o wypełnienie ankiety na temat ich poziomu depresji, lęku, samotności i negatywnej oceny własnej osoby. Sęk w tym, że część z badanych regularnie korzystała z Facebooka, a część z nich odstawiło ten portal społecznościowy na tydzień. Efekt? Różnice w obydwu tych grupach były gigantyczne na korzyść tych, którzy odstawili serwis.
Dalsza część tekstu pod wideo
Meta ukrywała wyniki
Co zrobiła Meta? Rzecz jasna projekt został natychmiastowo zamknięty, a jego wyniki skrzętnie schowane do szuflady. Według wewnętrznej komunikacji w firmie, wyniki badań były podważane i zrzucane na nagonkę na media społecznościowe. Mimo to, zamiast przeprowadzić dokładniejsze testy na szeroką skalę, gigant postanowił po prostu ukryć niewygodne wyniki i im przeczyć.
Na szczęście dokumenty dotyczące badania oraz komunikacja wewnętrzna wyszły na światło dzienne podczas pozwu dotyczącego szkodliwości Facebooka i innych mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Jak widać, są dowody na to, że Facebook szkodzi nie tylko im, ale wszystkim. Dowody, które starano się ukryć.


![ZUS przegrał kilkaset spraw w sądach. Prawomocnie i nieprawomocnie. Ale tak naprawdę wygrał [Przeliczenie zaniżonej emerytury. Podwyżki. Wyrównania. Odsetki]](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZ/m9yLnBsL3AvX2ZpbGVzLzM4NT/g4MDAwL3BvZHd5emtpLTMtMzg/1ODgxNTEuanBnIiwidyI6MTIwMH0.webp)




English (US) ·
Polish (PL) ·