McDonald's zawarł ugodę z gigantem medialnym. Sprawa dotyczyła dyskryminacji rasowej

4 godziny temu 2
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

fot. screen Fb fot. screen Fb

Ugoda pomiędzy McDonald's a dwiema firmami Allena, Entertainment Studios Networks i Weather Group, zapobiega zaplanowanemu na 15 lipca procesowi w sądzie federalnym w Los Angeles. Warunki ugody są poufne. McDonald’s zaprzeczył jakimkolwiek nieprawidłowościom, godząc się na ugodę.  

Ponadto McDonald's oświadczył, że będzie kupował reklamy „po wartości rynkowej” od firm Allena „w sposób zgodny z jego strategią reklamową i celami komercyjnymi”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Pozew Allena dotyczył zarzutów o rasową dyskryminację w polityce reklamowej MsDonald’s. Allen twierdził, że sieć fast foodów przeznaczyła zaledwie ułamek swojego rocznego budżetu reklamowego (1,6 mld dol) na reklamę w mediach należących do Afroamerykanów (niecałe 5 mln dol rocznie), podczas gdy osoby czarnoskóre stanowiły ok. 40 proc. klientów sieci.  

Allen wskazywał również, że McDonald’s nie wywiązywał się z publicznie złożonej obietnicy zwiększenia udziału wydatków reklamowych na media należące do osób czarnoskórych z 2 proc. do 5 proc. do 2024 roku. 

Sieć Allena obejmuje takie stacje jak The Weather Channel, Cars.TV, Comedy.TV, ES.TV, Justice Central, MyDestination.TV, Pets.TV i Recipe.TV. 

Przeczytaj źródło