LOT staje się regionalnym liderem. Po połączeniu z czeską linią będzie obsługiwał 20 mln pasażerów

2 tygodni temu 14
LOT musi myśleć o szybkim wzroście, żeby być odpowiednio silną linią w momencie otwarcia Centralnego Portu Komunikacyjnego, co planowane jest w 2032 r. LOT musi myśleć o szybkim wzroście, żeby być odpowiednio silną linią w momencie otwarcia Centralnego Portu Komunikacyjnego, co planowane jest w 2032 r. / Forum / fot. Aleksander Keplicz/Forum

Nasz narodowy przewoźnik w tym roku obsłuży rekordową liczbę niemal 12 mln pasażerów. Po przejęciu czeskiego przewoźnika urośnie jeszcze bardziej. W momencie otwierania CPK może mieć 160 - 170 maszyn.

Nasz narodowy przewoźnik w tym roku zaczął obsługiwać osiem nowych połączeń. To w dużej mierze kierunki nastawione na turystów – np. Lizbona, Saloniki, Malta czy Marrakesz. Na przyszły rok zapowiedziano już 10 nowych tras, m.in. do Barcelony, Bolonii, Porto czy pierwsze po kilku latach przerwy nowe połączenie długodystansowe – do San Francisco. Według zapowiedzi w 2026 r. trzeba się spodziewać jeszcze kilku nowych tras. Jeszcze w grudniu ma ruszyć sprzedaż na loty do kolejnego miasta. Jak się dowiadujemy, będzie to następne ciepłe wakacyjne połączenie. Nowe kierunki będzie można uruchomić dzięki dostawom kolejnych boeingów 737 MAX. Do sierpnia 2026 r. ma dotrzeć 13 takich maszyn. Jednocześnie LOT zwiększa flotę samolotów dalekiego zasięgu, co nie jest łatwe, bo takich maszyn brakuje na rynku, a na nowe czeka się 5–6 lat. Na razie przewoźnikowi udało się wyleasingować dwa używane boeingi 787, czyli dreamlinery. Zaczną latać jesienią przyszłego roku, co ma się wiązać z ogłoszeniem kolejnych dalekich tras. Jednocześnie przewoźnik na trasy za Atlantyk będzie wynajmował w formule ACMI – czyli razem z załogami – dwa boeingi 777. Pierwszy z nich zaczął właśnie latać z Warszawy do Nowego Jorku. Drugi od czerwca przyszłego roku będzie obsługiwał trasę do Toronto.

Po połączeniu ze Smartwings będzie miał 12 samolotów

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Krzysztof Śmietana

Krzysztof Śmietana

Dziennikarz w DGP. Pisze głównie o transporcie, dużych inwestycjach publicznych, branży budowlanej a czasem także o motoryzacji

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło