Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko Polskim Liniom Lotniczym LOT. Chodzi o zarzuty dotyczące nieprawidłowego informowania pasażerów o odpowiedzialności przewoźnika za uszkodzony bagaż oraz utrudnianie dochodzenia roszczeń w przypadku opóźnień w jego dostarczeniu.
Z komunikatu UOKiK wynika, że klienci LOT skarżyli się na problemy z reklamacjami dotyczącymi bagażu – zarówno gdy był on fizycznie uszkodzony, jak i kiedy dotarł na miejsce z dużym opóźnieniem. Według organu przewoźnik mógł wprowadzać pasażerów w błąd, informując ich, że „nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie bagażu wynikające z jego eksploatacji, np. wgniecenia, otarcia, zarysowania”. Takie stanowisko przekazywała konsumentom także firma DOLFI 1920, z którą LOT współpracuje w zakresie rozpatrywania reklamacji – czytamy w komunikacie UOKiK. Prezes urzędu Tomasz Chróstny wskazuje, że takie ograniczenie odpowiedzialności linii lotniczej stoi w sprzeczności z Konwencją Montrealską, która reguluje zagadnienie szkód w przewozach międzynarodowych. Jej postanowienia nie przewidują możliwości dowolnego wyłączania odpowiedzialności przewoźnika.
Co stwierdził UOKiK?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Adam Pantak
dziennikarz DGP
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
20



![PŚ w Engelbergu. O której skoki narciarskie dzisiaj? [TRANSMISJA NA ŻYWO]](https://bi.im-g.pl/im/0d/fb/1e/z32486669IER,DLOKA.jpg)

English (US) ·
Polish (PL) ·