fot. materiały prasowe
– Pollena 2000 – dawniej rozpoznawalna dzięki reklamie i wybierana za efekty – wraca nie po to, by przypomnieć o sobie, ale by na nowo zdefiniować, czym jest skuteczność. Wraca lepsza niż kiedykolwiek – z nową technologią, nowym składem i nową energią. To nie powrót do przeszłości. To nowy rozdział w historii marki, która nie zapomniała, jak być numerem jeden – brzmi komunikat firmy Eudoco KBC Group, odpowiedzialnej za powrót marki.
Pollena 2000 wraca z trzema formułami – proszkiem, żelem i kapsułkami.

Jak przekazuje Eudoco KBC Group, nowy skład łączy enzymy rozkładające złożone zabrudzenia, anionowe i niejonowe środki powierzchniowo czynne odpowiadające za skuteczne usuwanie plam oraz olej arganowy, który wspiera kondycję włókien i ogranicza ich zużycie. Formuły nie zawierają fosforanów, ani dodatków mikroplastiku, a kapsułki zostały zamknięte w folii w pełni rozpuszczalnej w wodzie, która nie pozostawia syntetycznych resztek ani śladów w środowisku.
– Oficjalna strona marki Pollena 2000 zostanie uruchomiona na początku września i będzie głównym źródłem informacji o produktach, ich dostępności oraz planowanych akcjach specjalnych – mówi dla Wirtualnemedia.pl Ewa Rykowska, specjalista ds. PR i marketingu w Eudoco KBC Group.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
– Jesteśmy w trakcie realizacji zamówień dla naszych partnerów z Grupy Południe, która otrzymała wyłączność na dystrybucję na rynku polskim. Produkty stopniowo trafiają do oferty sklepów i drogerii w całej Polsce – zarówno stacjonarnie, jak i online. Dokładne lokalizacje i daty dostępności będziemy na bieżąco aktualizować wraz z partnerami handlowymi – dodaje.
Marka proszku do prania Pollena 2000 była bardzo popularna w Polsce, szczególnie w latach 90. XX wieku. Produkcję i sprzedaż tej marki prowadziła firma Lever Polska, należąca do koncernu Unilever.
Pollena jako zjednoczenie przemysłu chemii gospodarczej i kosmetyków funkcjonowała długo w Polsce, a proszek Pollena 2000 był jednym z jej najbardziej rozpoznawalnych produktów w czasie transformacji ustrojowej.
Pomimo dużej popularności i intensywnej kampanii reklamowej, marka Pollena 2000 została wycofana z polskiego rynku po kilku latach od wprowadzenia, co było spowodowane zmianą strategii sprzedażowej koncernu Unilever, który skoncentrował się bardziej na produktach do pielęgnacji ciała niż na proszkach do prania.