Motoryzacja w UE w coraz większym kryzysie. Razem z nią traci polska branża. Firmy czekają na konkretne działania Komisji Europejskiej.
CLEPA – Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych alarmuje, że branża ma coraz większe kłopoty. Według najnowszego badania organizacji 70 proc. firm na terenie UE spodziewa się zysków poniżej poziomu umożliwiającego modernizację zakładów czy rozwój technologii. Połowa firm planuje ograniczyć produkcję w ciągu najbliższych pięciu lat. Powodem są rosnące koszty, niepewność regulacyjna i wolniejsze tempo transformacji technologicznej.
Europejscy producenci ponoszą dziś od 15 do 35 proc. wyższe koszty niż konkurenci z Chin czy z USA. Powody? Wysokie ceny energii i pracy, obciążenia regulacyjne oraz rozdrobnione przepisy. Według analiz bez aktywnych działań Brukseli do 2030 r. tylko w branży producentów części w UE może ubyć 350 tys. miejsc pracy. To jedna piąta obecnego stanu zatrudnienia.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Krzysztof Śmietana
Dziennikarz w DGP. Pisze głównie o transporcie, dużych inwestycjach publicznych, branży budowlanej a czasem także o motoryzacji
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 tydzień temu
11




English (US) ·
Polish (PL) ·