Klientki Rossmanna przecierały oczy ze zdumienia. To sieć umieściła na półkach

4 tygodni temu 35

Data utworzenia: 10 października 2025, 6:00.

Rossmann otworzył swoją dwutysięczną drogerię. Ale to miejsce nie wygląda jak sklep z kosmetykami i chemią domową. Na czym polega rewolucja w Rossmannie, która przyciągnęła tłumy? W nowej odsłonie drogerii znajdziemy m.in. "przymierzalnię" makijażu, a na półkach porady od ekspertów. A to nie wszystko!

Nowa drogeria Rossmanna w Łodzi zaczęła działalność w czwartek 9 października. Foto: Patrycja Malik

Dwutysięczna drogeria Rossmanna otworzyła się dla pierwszych klientek w czwartek 9 października w Łodzi przy ul. Pabianickiej 75. Przyciągnęła tłumy zainteresowanych, których sieć przywitała szampanem, tortem i orkiestrą grającą na żywo. Nie zabrakło specjalnych promocji oraz gratisów dla pierwszych klientek.

Rossmann ma zamiennik kultowych perfum za 44 zł. Niewiele Polek stać na oryginalny za 930 zł

Tak wygląda "Moja Drogeria" Rossmanna

Ciepłe światło, naturalne barwy i zaokrąglone regały — to nowa wizytówka Rossmanna.

Zależało nam, aby klient już od wejścia poczuł, że to coś więcej niż zakupy. Chcemy, by drogeria była przytulna jak łazienka, miejsce relaksu i codziennych przyjemności

— wyjaśnia Marcin Grabara, prezes Rossmanna.

Rossmann postawił na zupełnie nowy koncept. Hasło "Moja Drogeria" podkreśla emocjonalną więź z klientami, a ciepłe kolory i zaokrąglone kształty wprowadzają atmosferę bliskości. W środku znajdziemy regały o łagodnych liniach, dekoracje inspirowane naturą i nastrojowe oświetlenie. Wszystko po to, aby zakupy były przyjemnością, a nie obowiązkiem.

Nie ma tu już typowego podziału na strefy czy kategorie. Drogeria jest jedną spójną całością, która ma ułatwiać poruszanie się i sprawiać, że klient poczuje się jak u siebie.

Ukryta promocja Rossmanna. Każdemu należy się ten gratis

W Rossmannie możesz "przymierzyć" kosmetyki

Nowy Rossmann to także krok w stronę nowoczesności. W strefie makijażu znajdziemy technologię Virtual Try-On (VTO), która pozwala na wirtualne "przymierzanie" kosmetyków. Jak to działa? Dzięki rozszerzonej rzeczywistości możemy sprawdzić, jak wyglądają na nas różne odcienie szminek czy cieni do powiek — bez konieczności ich nakładania. To jak eleganckie lustro łazienkowe, które zapewnia komfort i inspirację.

Przymierzalnia VTO będzie dostępna także w aplikacji mobilnej i na stronie internetowej. Klient może testować makijaż w domu i jednym kliknięciem dodać produkty do koszyka

— tłumaczy Grabara.

W strefie z makijażem znajdziemy duże lustro oraz "przymierzalnię" makijażu (ekran znajdujący się po lewej stronie lustra). Można tam sprawdzić m.in., jak na naszych ustach wygląda pomadka.

Patrycja Malik / Patrycja Malik

W strefie z makijażem znajdziemy duże lustro oraz "przymierzalnię" makijażu (ekran znajdujący się po lewej stronie lustra). Można tam sprawdzić m.in., jak na naszych ustach wygląda pomadka.

Te perfumy kosztują prawie 560 zł. Rossmann przecenił zamiennik na 23 zł

Strefa zapachów i pielęgnacji jak nigdy dotąd

Zapachy w nowej drogerii prezentowane są w sposób, który zachęca do testowania. To przestrzeń stworzona z myślą o inspiracji i odkrywaniu nowych produktów. Podobnie jest z pielęgnacją włosów i twarzy — regały zostały zaprojektowane tak, aby klient mógł łatwiej znaleźć to, czego potrzebuje.

Na półkach znajdziemy też ciekawostki i porady dotyczące asortymentu.

Patrycja Malik

Na półkach znajdziemy też ciekawostki i porady dotyczące asortymentu.

Na szczególną uwagę zasługują tzw. "power brandy", czyli marki dostępne wyłącznie w Rossmannie, które są wizytówką poszczególnych kategorii.

Tak wygląda dział z pielęgnacją twarzy. U góry widzimy nazwy marek kosmetycznych.

Patrycja Malik

Tak wygląda dział z pielęgnacją twarzy. U góry widzimy nazwy marek kosmetycznych.

Nowoczesne kasy i strefa gospodarza

Na końcu zakupowej ścieżki czekają kasy — zarówno tradycyjne, jak i samoobsługowe. Rossmann postawił na wygodę: więcej miejsca na koszyki, przejrzysty podział i tzw. "kasa concierge". To nie tylko miejsce płatności, ale także punkt, w którym gospodarz drogerii wita klientów i pomaga w realizacji ich potrzeb.

Tak wygląda część strefy gospodarza w Rossmannie.

Patrycja Malik / Patrycja Malik

Tak wygląda część strefy gospodarza w Rossmannie.
Na tym dotykowym ekranie możemy obejrzeć aktualną gazetkę, ale też zeskanować aplikację i zapoznać się z ofertą przygotowaną dla nas.

Patrycja Malik

Na tym dotykowym ekranie możemy obejrzeć aktualną gazetkę, ale też zeskanować aplikację i zapoznać się z ofertą przygotowaną dla nas.

— Wiemy, że klienci uwielbiają nasze kasy samoobsługowe. Dlatego stale je rozwijamy, by były jeszcze bardziej funkcjonalne — dodaje prezes Rossmanna.

Nowe kasy samoobsługowe Rossmanna.

Patrycja Malik / Patrycja Malik

Nowe kasy samoobsługowe Rossmanna.

Rossmann zlecił badania

Badania przeprowadzone przez Instytut Badawczy IQS potwierdzają, że Rossmann to dla Polaków synonim drogerii. Klienci deklarują, że czują się tu jak u siebie i ufają tej marce.

— Dziękujemy za zaufanie. To dla nas ogromna motywacja, aby tworzyć miejsca, do których będziecie chcieli wracać — podsumowuje Grabara.

/19

Patrycja Malik

Nowy, dwutysięczny sklep Rossmanna, otworzył się w Łodzi w czwartek 9 października.

/19

Patrycja Malik

"Zależało nam, aby klient już od wejścia poczuł, że to coś więcej niż zakupy. Chcemy, by drogeria była przytulna jak łazienka, miejsce relaksu i codziennych przyjemności" - wyjaśnia prezes Rossmanna.

/19

Patrycja Malik

Strefa nieopodal wejścia jest wyposażona w dotykowy ekran. Możemy tam zeskanować swoją kartę Rossmanna i obejrzeć ofertę przygotowaną przez sieć handlową dla nas.

/19

Patrycja Malik

Na ekranie zobaczymy też najnowszą gazetkę.

/19

Patrycja Malik

Drogeria wygląda inaczej.

/19

Patrycja Malik

"Nowa paleta ciepłych, naturalnych barw, zaokrąglone kształty regałów i detali architektonicznych, nastrojowe oświetlenie budują niepowtarzalną atmosferę bliskości i przytulności" - napisała sieć handlowa w informacji prasowej.

/19

Patrycja Malik / Patrycja Malik

Marka własna Rossmanna Amo'ya ma wydzielony regał.

/19

Patrycja Malik

Na półkach znajdziemy ciekawostki o asortymencie.

/19

Patrycja Malik

Nie brakuje też porad przygotowanych przez specjalistów.

/19

W strefie z makijażem możemy "przymierzyć" kosmetyki dzięki specjalnej technologii.

/19

Patrycja Malik / Patrycja Malik

Nowa kasa samoobsługowa.

/19

Patrycja Malik

Rossmann chce, aby klienci poczuli się nie jak w sklepie, a w przytulnej domowej łazience.

/19

Tak wyglądało otwarcie nowej drogerii w Łodzi.

/19

Otwarta 9 października w Łodzi dwutysięczna drogeria Rossmann jest 54. drogerią działającą w tym mieście i jednocześnie jedną z ponad 400, które przejdą metamorfozę do końca 2025 roku (co roku nowe oblicze zyska kolejnych 300-400 drogerii).

/19

Łódź jest szczególnie ważnym miejscem dla Rossmanna. Tu mieści się polska centrala firmy, tu w 1993 r. została otwarta pierwsza drogeria Rossmann.

/19

"8 na 10 polskich konsumentów czułoby smutek, gdyby sklepy Rossmanna nagle zniknęły. Do żadnej innej marki konsumenci nie są przywiązani w takim stopniu" - wynika z badania Instytutu Badawczego IQS.

/19

"Wizytę u nas wyróżniają elementy sensoryczne – światło, kolor, muzyka – które razem tworzą spójną i przyjemną atmosferę. Wierzymy bowiem, że w ten sposób drogeria stanie się miejscem, do którego nasi klienci będą chcieli wejść nie tylko po to, by zrobić potrzebne zakupy, ale również ze względu na atmosferę i jakość doświadczenia" - czytamy w informacji prasowej Rossmanna.

/19

Rossmanna zna prawie każdy – aż 98 proc. polskich konsumentów słyszało o Rossmannie.

/19

"Rossmann cieszy się świetną reputacją, jeśli chodzi o zakupy drogeryjne – dokładnie 90 proc. polskich konsumentów ma o Rossmannie dobrą opinię" - wyjaśnia sieć, powołując się na badania.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Newsletter

Najlepsze teksty z Faktu! Bądź na bieżąco z informacjami ze świata i Polski

Zapisz się

Masz ciekawy temat? Napisz do nas list!

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem? Masz ciekawy temat? Napisz do nas!

Napisz list do redakcji

Przeczytaj źródło