Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Wschodnia Obwodnica Warszawy: jest nowy plan
Ogłoszony przetarg GDDKiA dotyczy wykonania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla tego odcinka trasy. Zwycięskie biuro projektowe otrzyma zadanie ponownego przeanalizowania wszystkich możliwych wariantów przebiegu brakującej części obwodnicy stolicy i wskazanie tego najkorzystniejszego pod względem społecznym, środowiskowym, jak i ekonomicznym. Sugerowana jest budowa tuneli. Będą organizowane spotkania z mieszkańcami.
Drogowcy szacują, że przy sprawnych przebiegu kolejnych etapów formalnych inwestycji, właściwa budowa drogi S17 WOW przypadnie na lata 2032-2035.
Projekt Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S17GDDKiA
Wschodnia Obwodnica Warszawy z ciągłymi problemami
Budowa kluczowego fragmentu obwodnicy Warszawy nie może ruszyć od 2015 r. Najpierw były problemy z wydanie decyzji środowiskowych dla dwóch odcinków S17 WOW (Drewnica - Ząbki oraz Ząbki - Warszawa Wschód (pierwotnie Zakręt). Następnie zostały one zaskarżone przez różne podmioty i trwają mozolne i skomplikowane procedury formalno-sądowe.
GDDKiA poinformowała, że z powodu konieczności aktualizacji dokumentacji projektowej podjęła decyzję o wycofaniu obu wniosków i ogłoszeniu przetargu na nowy projekt przebiegu trasy S17 WOW.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoWarszawski Węzeł Drogowy ma 68 km
Obwodnica składa się z odcinków dróg ekspresowych S8, S2 i S17. Realizację rozpoczęto 2008 r. W ciągu ostatnich lat ukończono budowę nowego mostu na Wiśle (2020) i tunel pod Ursynowem (2021) oraz oddano do użytku trasę główną S17 od węzła Lubelska do węzła Warszawa Wschód (2022).
Do zamknięcia ringu wokół Warszawy brakuje odcinka WOW o długości 14 km. To powoduje, że kierowcy po tej stronie Warszawy poruszają się drogami wojewódzkimi 631, 637, 638 oraz ulicami Wesołej.
Największy ruch na obwodnicy stolicy występuje na odcinku S8 na wysokości Powązek (średnio 200 tys. pojazdów na dobę) oraz na moście Grota-Roweckiego (prawie 186 tys. pojazdów). Tunelem POW w ciągu drogi S2 przejeżdża średnio 77 tys. pojazdów na dobę.