- Maserati MCPURA i Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio trafiły do floty włoskich Karabinierów
- Pierwszy model to supersamochód z silnikiem 3.0 V6 twin-turbo o mocy 630 KM, który może rozpędzić się do ponad 325 km na godz.
- Drugi to sportowy sedan wyposażony w 520-konny silnik 2.9 V6 twin-turbo i osiągający 308 km na godz.
- Oba pojazdy przystosowano do szybkiego transportu organów i krwi w misjach medycznych
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Oba samochody zostały specjalnie przystosowane do pełnienia niezwykle wymagającej funkcji w misjach medycznych. Wyposażono je w zaawansowane urządzenia do bezpiecznego transport organów oraz krwi. To pierwsze w historii Maserati we flocie Karabinierów. Partnerstwo z Alfa Romeo trwa od dekad.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJakie samochody trafiły do floty Karabinierów?
Jakie osiągi ma Maserati MCPURA?
Jakie wyposażenie mają nowe radiowozy?
Jak długo trwa współpraca Alfy Romeo z Karabinierami?
— Jesteśmy dumni, że możemy przekazać Karabinierom dwa samochody, które reprezentują to, co najlepsze we włoskiej technologii i wzornictwie — powiedział dyrektor generalny Stellantis, Antonio Filosa. "Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i Maserati MCPURA to nie tylko symbole osiągów i stylu, ale też konkretne narzędzia, które zapewniają szybkość i bezpieczeństwo podczas najważniejszych misji. Ta współpraca świadczy o naszym zaangażowaniu w łączenie motoryzacyjnej doskonałości z odpowiedzialnością społeczną" — dodał Filosa.
Jakie Maserati otrzymali włoscy Karabinierzy?
Maserati MCPURA to zmodernizowany w tym roku model MC20 w wersji coupe i drzwiami otwieranymi do góry (kabriolet ma przydomek Cielo). Włoski supersamochód z Modeny jest napędzany benzynowym silnikiem 3.0 V6 Nettuno twin-turbo generującym 630 KM mocy i 720 Nm momentu obrotowego. Jego konstrukcja opiera się na sztywnym i lekkim monokoku z włókna węglowego.
Karabinierzy otrzymali Alfę Romeo Giulia Quadrifoglio i Maserati MCPURAStellantis
Całkowita masa tego auta nie przekracza 1500 kg, więc stosunek mocy do masy wynosi ok. 2,33 kg/KM. To pozwala na przyspieszenie do "setki" w czasie poniżej 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna przekracza 325 km na godz.
Następna szybka Alfa we flocie korpusu
Przekazana Alfa Romeo Giulia nie jest aż tak ekstremalna i luksusowa jak coupe Maserati, jednak to sportowa wersja Quadrifoglio (oznaczona znanym symbolem zielonej czterolistnej koniczyny). Pod maską kryje się więc silnik 2.9 V6 twin-turbo o mocy 520 KM współpracujący z ośmiobiegowym automatem. Tylnonapędowy sedan otrzymał mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, sportowe zawieszenie i dedykowane systemy bezpieczeństwa dostosowane do specyfiki operacyjnych misji służb. Osiągi również są imponujące: przyspieszenie 0-100 km na godz. w 3,9 sekundy i 308 km na godz. prędkości maksymalnej.
Historia współpracy Alfy Romeo z Karabinierami sięga lat 50. XX wieku, kiedy formacja używała modelu 1900 M "Matta" z 1951 r. Rok później sedan 1900 został pierwszą "Gazzellą" — określenie pojazdu do szybkiego reagowania. Przez następne dekady wykorzystywano kolejne Alfy: Giulię z lat 60., Alfettę, 90, 75, 155, 156 i 159 aż po Giulię Quadrifoglio.
Galeria zdjęć
     1/5  
Stellantis
     2/5  
Stellantis
     3/5  
Stellantis
     4/5  
Stellantis
     5/5  
Stellantis

 
    



 English (US)  ·
                        English (US)  ·        Polish (PL)  ·
                        Polish (PL)  ·