Jest umowa na 18 km S11. Dzięki tej drodze pojedziemy znad Bałtyku na Śląsk w pięć godzin

1 dzień temu 2
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

To jedna z najważniejszych dróg w zachodniej części Polski. Ekspresowa S11 połączy m.in. Kołobrzeg, Koszalin, Poznań i miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Cała trasa będzie liczyć prawie 620 km, obecnie kierowcy mogą korzystać z 220. Docelowo przejechanie samochodem osobowym znad morza do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie nieco ponad pięć godz.

Przeczytaj także: To najgorsze silniki ostatnich lat. Parszywa dwunastka. Mechanik: "omijaj je szerokim łukiem"

Kiedy kierowcy pojadą nowym odcinkiem S11? Są daty

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę z firmą Budimex na realizację kolejnego odcinka drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce. Trasa Ostrzeszów Północ – Kępno Północ o długości blisko 18 km ma zostać zrealizowana za ponad 588 mln zł.

Projekt i prace budowlane zaplanowano na najbliższe lata. Dokumentacja budowlana ma być gotowa w ciągu 10 miesięcy, po czym złożony zostanie wniosek o zatwierdzenie inwestycji drogowej (ZRID). Procedowanie tej decyzji ma zająć około siedmiu miesięcy, a rozpoczęcie prac w terenie przewidziano na IV kwartał 2026 r. Ukończenie budowy planowane jest na I połowę 2029 r., przy czym okresy zimowe nie będą wliczane do czasu realizacji.

Droga S11 Ostrzeszów Północ - Kępno Północ na mapie:

Droga S11 Ostrzeszów Północ - Kępno Północ

Droga S11 Ostrzeszów Północ - Kępno PółnocGDDKiA

Nowy odcinek S11 ma mieć 18 km

dcinek S11 Ostrzeszów Północ – Kępno Północ będzie stanowił dwujezdniową drogę ekspresową z rezerwą terenu na trzeci pas ruchu. Oprócz głównego odcinka powstaną również przebudowy istniejących dróg lokalnych oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Wykonawca zadeklarował zastosowanie wysokich standardów ekologicznych. Ma to obejmować siedem przejść dla zwierząt, zarówno dolnych, jak i górnych, których celem będzie umożliwienie swobodnego przemieszczania się różnych gatunków.

- Systemy odprowadzania i oczyszczania wód opadowych ochronią lokalne ekosystemy, a instalacja ekranów akustycznych zmniejszy hałas w kluczowych miejscach - czytamy w komunikacie GDDKiA.

Warto przypomnieć, że GDDKiA rozwija również prace nad fragmentem S11 Przygodzice – Ostrzeszów Północ. Dla tego blisko 12-kilometrowego odcinka najniższą ofertę złożyła firma Mirbud, która wyceniła realizację na ponad 549 mln zł. Odcinek ten połączy istniejącą obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego z drogą wojewódzką nr 444 w rejonie Ostrzeszowa, gdzie połączy się z odcinkiem Ostrzeszów – Kępno.

Na obecnym etapie tej inwestycji trwa standardowa kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po jej zakończeniu będzie możliwe podpisanie umowy na realizację.

Przeczytaj źródło