Zgodnie z zapowiedziami Jeep zaprezentował kolejny elektryczny model. Najnowszy Recon jest odpowiednikiem Wranglera i jednocześnie pierwszym elektrycznym Jeepem, którym bez obaw możemy zjechać w teren. Do tego przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s!
Ten moment musiał kiedyś nadejść. Jeep właśnie zaprezentował swoją pierwszą elektryczną terenówkę. Najnowszy Jeep Recon jest odpowiednikiem Wranglera i jednocześnie trzecim elektrykiem amerykańskiej marki, po Avengerze i nowym Compassie. Samochód uplasuje się w gamie obok Wranglera i podobnie jak on imponować będzie dzielnością w terenie oraz możliwościami adaptacji nadwozia zgodnie z własnymi preferencjami. Jeep nie jest jednak pierwszy, gdyż w 2024 roku Mercedes wypuścił elektryczną Klasę G.
Samochody terenowe różnych marek dostępne od ręki: Poznaj ofertę
Jeep Recon 2026 - stylistyka. Wrangler w nowoczesnym wydaniu
Bojowa sylwetka Jeepa Recon przypomina nowocześniejszą interpretację Wranglera. Spore powierzchnie przeszklone gwarantują świetną widoczność, a pionowy pas przedni przyciąga uwagę podświetlanym, siedmioszczelinowym grillem, dziennymi światłami w kształcie litery "U" oraz pełnym zestawem wysokiej klasy reflektorów LED dostępnych już w standardzie. W standardzie Recon oferuje dwupanelowy dach panoramiczny, a opcjonalnie elektrycznie sterowany dach Sky One-Touch Power Top. Elektryczne klamki e-release, sprytnie zintegrowane z karoserią, wysuwają się po zbliżeniu, ułatwiając dostęp do kabiny. Co więcej, Jeep Recon jako jedyny w pełni elektryczny model pozwala na szybki demontaż drzwi, tylnych szyb bocznych oraz szyby klapy bagażnika – i to całkowicie bez użycia narzędzi. Nowoczesny styl pojazdu podkreślają akcenty w kolorze Gloss Black, takie jak grill, słupki i obramowania szyb, a także opcjonalny czarny dach. Z tyłu znajdziemy lampy LED inspirowane Wranglerem oraz uchylną klapę bagażnika z pełnowymiarowym kołem zapasowym.
Jako pierwsza zadebiutuje wersja Moab. Poznamy ją po charakterystycznym, surowym wykończeniu grilla, czarnym błyszczącym zderzakom w kolorze Gloss Black, poszerzonych nadkolach, opcjonalnym progom bocznym oraz specjalnym logo Jeepa z topograficzną grafiką na masce.
Jeep Recon 2026 - dane techniczne i parametry terenowe. Nie boi się offroadu
Jeep Recon bazuje na platformie STLA Large rodem z Jeepa Wagoneera czy nowego Cherokee. Nowy Jeep Recon to jedyny w pełni elektryczny SUV z oznaczeniem Trail Rated, co oznacza, że ma poradzić sobie z każdym rodzajem terenu. Sercem układu napędowego Jeepa Recon są opracowane przez Stellantis przedni i tylny moduł EDM – każdy o mocy 250 kW. Zapewniają one elektryczny napęd 4x4 oraz natychmiastowy dostęp do pełnego momentu obrotowego. Każdy moduł łączy silnik elektryczny, przekładnię i układ sterujący w kompaktowej, zintegrowanej konstrukcji, co dodatkowo podnosi efektywność całego systemu.
Jeep Wrangler z rabatami do 15%: Sprawdź ofertę
W terenie przydaje się też elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału. Inżynierowie zaprojektowali Jeepa Recon z myślą o wymagającym terenie, wyposażając go w półosie o zwiększonej średnicy oraz mocne przeguby CV. Dzięki temu układ napędowy działa pewnie nawet w trudnych warunkach, a pełny moment obrotowy skutecznie trafia na koła. Akumulator wysokonapięciowy jest chroniony od spodu stalowymi osłonami podwozia. Zawieszenie Jeepa Recon – z przodu w układzie krótkich i długich wahaczy (SLA), a z tyłu z integralnym wahaczem – oferuje precyzyjną reakcję na działania kierowcy i dba o jak największy kontakt opon z nawierzchnią. Dzięki temu łączy wysoki komfort jazdy po asfalcie z terenowymi możliwościami typowymi dla Jeepa. Wersję Moab wyposażono ponadto w 33-calowe opony.
Prześwit Jeepa Recon liczy blisko 24 cm, a kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 34°, 34,5° oraz 23,5°. W wersji Moab system zarządzania trakcją Selec-Terrain posiada dodatkowo tryb Rock (obok trybów Auto, Sport, Snow i Sand). Samochód wyposażono również w tempomat terenowy, tzw. Selec-Speed Control.
Kabina przyjazna środowisku i funkcjonalna
Wnętrze Recona zdaniem Jeepa stanowi połączenie funkcjonalności i innowacji. W kabinie zastosowano materiały przystosowane do jazdy terenowej. Centralnym elementem kabiny jest kultowy, poziomy układ deski rozdzielczej z charakterystycznym uchwytem pasażera oraz minimalistycznym, symetrycznym projektem. Przemyślane detale, takie jak modułowa szyna na akcesoria umieszczona w górnej części deski rozdzielczej (do montażu kamer, nawigacji, czy nawet gumowej kaczki, która stanowi symbol jedności i życzliwości wśród entuzjastów marki) oraz powierzchnie odporne na zarysowania o fakturze vortex, podkreślają offroadowe przeznaczenie nowego Recona.
Dwupoziomowa konsola środkowa zapewnia sporo miejsca na najpotrzebniejsze rzeczy – na górnym poziomie umieszczono bezprzewodową ładowarkę, a specjalny przepust kablowy prowadzi do dolnego schowka, idealnego na tablet, torbę czy inne większe akcesoria. Modułowe panele drzwi z wyjmowanymi, elastycznymi paskami oraz możliwością różnego rozmieszczenia schowków umożliwiają wygodne dopasowanie wnętrza do indywidualnych potrzeb. Po złożeniu oparć drugiego rzędu uzyskujemy przestrzeń o pojemności aż 1865 litrów, a pod maską mamy dodatkowo frunk mieszczący 85 l.
Poznaj gamę modeli Jeepa z atrakcyjnym finansowaniem: Zobacz samochody od ręki
Poszczególne elementy wnętrza wykończono materiałami pochodzącymi z recyklingu. Przykładowo powierzchnie siedzeń, konsoli, deski rozdzielczej i paneli drzwy wykończono eleganckim materiałem syntentycznym Capri, a dywaniki i podsufitka zawierają komponenty z odzysku.
Nie obyło się bez digitalizacji
Projekt kabiny prezentuje typowy dla współczesnych Jeepów minimalistyczny design. Przed kierowcą znalazł się 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, zaś w centralnej części kokpitu umieszczono 14,5-calowy dotykowy ekran systemu infotainment. Jest to największy pojedynczy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek zastosowano w Jeepie. Sterowanie klimatyzacją przeniesiono na ekran, jednak pozostawiono pokrętła do regulacji głośności i zmiany stacji. System multimedialny Uconnect 5 oferuje nową aplikację Trails Offroad, stworzoną wyłącznie dla Jeepa, oferującą kompleksowy przewodnik po trasach i szlakach w USA i Kanadzie, teraz z mapowaniem nachylenia i przechyłu. Standardem jest też system audio Alpine. Co istotne, głośniki przeniesiono spod drzwi pod siedzenia, by zapewnić dobrą jakość dźwięku nawet przy zdemontowanych drzwiach.
Jeep Recon 2026 - układ napędowy. Imponujące osiagi
Jeep Recon rozwija 650 KM i 840 Nm, co gwarantuje mu naprawdę imponujące osiągi. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s. Baterie mają 100 kWh pojemności i według producenta zapewniają około 450 km zasięgu w trybie mieszanym. Producent. zastosował tu instalację 400 V.
Nowy Jeep Recon będzie produkowany w Meksyku, a jego ceny poznamy bliżej rynkowej premiery. Na rynku amerykańskim samochód pojawi się w I połowie 2026 roku.

3 tygodni temu
21



![Nowa ustawa o opiece ma mylący tytuł. Nie przewiduje żadnych nowych świadczeń dla opiekunów albo osób niepełnosprawnych, seniorów, osób samotnych [projekt]](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZ/m9yLnBsL3AvX2ZpbGVzLzM4Nj/YxMDAwL3BhcmFncmFmLTM4NjY/xNDY4LmpwZyIsInciOjEyMDB9.webp)


English (US) ·
Polish (PL) ·