Pracodawcy coraz częściej informują w ogłoszeniach o pracę, jakie wynagrodzenie oferują, ale robią to ostrożnie. Kto zyskuje na jawności wynagrodzeń, a kto wciąż chowa portfel przed wzrokiem potencjalnych pracowników?
Rynek wymusza większą transparentność wynagrodzeń. Jak wynika z wyliczeń przygotowanych dla DGP przez portal Pracuj.pl, obecnie widełki płacowe są podawane w 27 proc. ofert pracy. To progres, jeśli weźmie się pod uwagę, że na koniec III kw. tego roku było to 25,9 proc., rok temu 24,8 proc., a w 2023 r. zaledwie 19,9 proc.
Ten umiarkowany, ale systematyczny postęp zdaniem Anny Goreń, ekspertki w Pracuj.pl, świadczy o tym, że pracodawcy stopniowo przyzwyczajają się do większej otwartości w komunikacji płac. Jak zauważa, transparentność wynagrodzeń jest coraz częściej postrzegana nie jako obowiązek, lecz jako element budowania wiarygodności marki pracodawcy.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 tydzień temu
15




English (US) ·
Polish (PL) ·