Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Wydarzenie rozpoczęło się od panelu "Wideo w czasach streamingowej rewolucji", który prowadził Patryk Pallus, redaktor naczelny Wirtualnemedia.pl. – Streaming nie zabija telewizji, lecz z nią współistnieje, tworząc jeden spójny ekosystem treści – mówili goście panelu. W czasie dyskusji była też mowa o tym, jaki potencjał mają kanały FAST? Dlaczego Viaplayowi nie udało się w Polsce? Czemu spada liczba klientów telewizji satelitarnej? Czy YouTube jest zagrożeniem dla innych serwisów streamingowych?
W debacie wzięli udział Artur Dominiak (dyrektor Departamentu Usług dla Domu w Play), Joanna Kopeć (EMEA Insight Lead w Nielsen), Katarzyna Drogowska (Head of Product Player and Editorial Team w Warner Bros Discovery) oraz Magda Plichta-Kaput (Digital Product Director w Canal+ Polska). Zapis dyskusji można znaleźć tutaj.
Panel „Influencer marketing na zakręcie” skoncentrował się na ewolucji i profesjonalizacji wymienionej w nazwie gałęzi marketingu.
W debacie prowadzonej przez Justynę Dąbrowską-Cydzik udział wzięli Katarzyna Chocyk (Head of Marketing w Lifetube), Karina Hertel (partnerka zarządzająca w Brandlift), Marek Myślicki (prezes Stowarzyszenia Profesjonalistów Influencer Marketingu oraz wiceprezes w Generation9), Łukasz Wysocki (vice president partnerships CEE w Tivio Studio).
Uczestnicy przyznali, że branża zmienia podejście do twórców z intuicyjnego na oparte na zaawansowanej analityce danych. Paneliści debatowali też nad paradoksem niskiego zaufania społecznego do influencerów w obliczu ogromnych budżetów marketingowych kierowanych w ich stronę. Zwracano uwagę na obecną sytuację rynku - choć obecnie jest mocno rozdrobniony, to zmierza w kierunku konsolidacji i specjalizacji. W debacie nie zabrakło też kwot, jakie za współprace inkasują dziś topowi influencerzy. Relacje z debaty znajdziecie tutaj.
W dyskusji „Jak złapać uwagę użytkownika reklamą wideo”, moderowanej przez Tomasza Wojtasa, Anna Kuropatwa z Havas Media Network, Anna Gruszka z AdQuery, Magda Patorska z Adform, Rafał Klara z Re58 oraz Adam Krajewski z New Age Media rozmawiali o tym, jak reklamy wideo wyszły poza linearną telewizję i tradycyjny internet.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Uczestnicy dyskusji zwrócili uwagę, że wideo jest już obecne w tak wielu kanałach komunikacji, z odmiennymi parametrami oglądalności, że wyzwaniem dla branży marketingowej staje się mierzenie kampanii, porównywanie wyników w różnych mediach, a także brand safety. Bo jak zestawić ze sobą efekty 5-sekundowej reklamy na TikTioku i 45-sekundowego spotu w kinie? Na ile rozwiązaniem mogą być nowe opcje technologiczne, napędzane rozwojem sztucznej inteligencji? Więcej w naszej relacji.
W panelu poświęconym dezinformacji, moderowanym przez Justynę Dąbrowską-Cydzik, udział wzięli Anna Wittenberg z WNP.pl, Monika Blandyna Lewkowicz z Polskiej Agencji Prasowej oraz Marcel Kiełtyka, członek zarządu Stowarzyszenia Demagog.
Uczestnicy wskazali na niepokojącą w mediach tendencję – braku odpowiedniej weryfikacji źródeł informacji przez dziennikarzy (zwłaszcza pochodzących z platform społecznościowych). Goście panelu zgodnie wskazali krytyczne myślenie i edukację medialną jako kluczowe narzędzia w przeciwdziałaniu dezinformacji. Wskazywali też na rolę fact-checkingu i potrzebę wdrożenia istniejących regulacji prawnych, takich jak Digital Services Act, zamiast tworzenia nowych. W kontekście głośnego medialnie tematu weryfikacji wieku w internecie, rozmawiano też o wyzwaniach związanych z anonimowością w sieci i świadomym korzystaniem z platform społecznościowych. Więcej w naszej relacji.
O znaczeniu i wyzwaniach dotyczących reklamy programatycznej dyskutowali: Halina Szydłowska (head of programmatic Sales w NaTemat), Rafał Muciński (programmatic & platforms strategy director w Publicis Media) oraz Robert Bernaciak (CEO w Performance Labs). Debatą prowadził Patryk Pallus.
Uczestnicy debaty mówili, że programmatic to kluczowa technologia w reklamie cyfrowej, charakteryzująca się automatyzacją i skalowalnością. W trakcie dyskusji poruszono wątek bardzo dużej liczby reklam displayowych w polskich serwisach czy decyzji Google, że nie wycofuje się third-party cookies. Relacje z dyskusji znajdziecie tutaj.
Debata „Czy algorytmy zabiły dziennikarstwo?”, która zwieńczyła konferencję „BRAND NEW(S)”, przyniosła ostrzeżenie przed nadciągającym „tsunami” – falą zmian, która może zmyć wiele redakcji uzależnionych od big techów i ich algorytmów.
Uczestnicy zgodzili się, że dziennikarstwo wciąż walczy o wpływ i tożsamość, ale musi się odnaleźć w świecie, gdzie gro uchu generują zewnętrzne platformy, a clickbait stał się regułą gry. Coraz wyraźniej na horyzoncie rysuje się kolejny wstrząs – sztuczna inteligencja, która może nie tylko przyspieszyć zmiany, ale i pogłębić zależność od technologii. Czy AI pogrzebie to, czego nie zdołały jeszcze zabić algorytmy? Relacje z debaty znajdziecie tutaj.