Jeżeli zatrudniony na umowę o pracę realizuje zlecenie na rzecz swojego pracodawcy, choć zawarte z inną firmą, obowiązki płatnika składek spoczywają na pierwszym podmiocie. W takim przypadku przychód z obu źródeł należy wykazać łącznie w dokumentach rozliczeniowych.
Pracownik, który równocześnie wykonuje umowę zlecenia zawartą z innym podmiotem niż własny pracodawca (i nie jest to praca wykonywana na jego rzecz), podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym ze stosunku pracy. Natomiast z tytułu zawartej umowy zlecenia podlega tym ubezpieczeniom dobrowolnie, jeżeli podstawa wymiaru składek ze stosunku pracy w przeliczeniu na miesiąc wynosi co najmniej minimalne wynagrodzenie obowiązujące w danym roku, albo obowiązkowo, jeżeli jest niższa od tej kwoty.
Na rzecz swojego pracodawcy
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Joanna Gawęda
ekspert ds. ubezpieczeń społecznych
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
15






English (US) ·
Polish (PL) ·