Jak prawidłowo informować o promocjach

1 miesiąc temu 21
Podawana wartość procentowa promocji na dany towar musi odnosić się do najniższej ceny z 30 dni przed obniżką. Nie można liczyć jej od ceny „przekreślonej” – takie działanie wprowadza konsumenta w błąd. Podawana wartość procentowa promocji na dany towar musi odnosić się do najniższej ceny z 30 dni przed obniżką. Nie można liczyć jej od ceny „przekreślonej” – takie działanie wprowadza konsumenta w błąd. / ShutterStock

Sprzedawcy muszą pamiętać, że procent i kwota oferowanego na dany produkt rabatu muszą być liczone od najniższej ceny z 30 dni przed obniżką. Ukrywanie tej informacji, podawanie jej w niewłaściwym miejscu lub mnożenie cen grozi karami UOKiK i Inspekcji Handlowej.

Obowiązek informowania o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką nie jest już nowy – obowiązuje od ponad dwóch lat – a mimo to wciąż zdarzają się nieprawidłowości. Wyjaśniamy, jak zgodnie z przepisami informować o promocjach.

Obniżki procentowe

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło