Jak dbać o wizerunek w pracy?

3 tygodni temu 32

Na wizerunek w pracy składa się wiele czynników – nie tylko wygląd czy ubiór, ale również nastawienie do obowiązków, podejście do innych i punktualność. Sprawdź, w jaki sposób możesz pokazać się w swoim miejscu pracy od jak najlepszej strony.

  • Podstawowym czynnikiem, który przekłada się na postrzeganie Twojej osoby w pracy, jest Twoje zaangażowanie w powierzone zadania.
  • Nie bez znaczenia jest także Twoja kultura osobista oraz sposób, w jaki komunikujesz się z innymi – zarówno z przełożonymi czy współpracownikami, jak i z klientami.
  • Jeżeli chcesz być postrzegany jako zaangażowany i ambitny pracownik, postaw też na swój rozwój – nie tylko zawodowy, ale i osobisty.
  • Na koniec: zwróć uwagę na swoją punktualność i upewnij się, że spóźnienia nie należą do Twojej codzienności.
  • Rzetelna realizacja obowiązków

    To, w jaki sposób wykonujesz powierzone Ci zadania i w jakim stopniu angażujesz się w codzienną pracę, mocno  przekłada się na Twój ogólny wizerunek. Jeżeli dotrzymujesz terminów, bierzesz odpowiedzialność za wykonywane czynności i chętnie podejmujesz się kolejnych działań, pokazujesz jednocześnie swój szacunek do pracy oraz pracodawcy, a ponadto dajesz się poznać innym jako osoba zaangażowana, pracowita i ambitna.

    Szukasz atrakcyjnych ofert pracy w Działdowie i okolicach? Skorzystaj z internetowych portali rekrutacyjnych.

    Kultura osobista

    Wizerunek w pracy to także kultura osobista i ogólny sposób, w jaki się zachowujesz. Możesz być najlepszym specjalistą z dziesiątkami certyfikatów i sukcesów w  zawodowej karierze, lecz jeśli przy tym nie okazujesz szacunku lub uprzejmości innym, będziesz postrzegany w negatywnym świetle. Zwróć zatem uwagę na to, jak wyglądają Twoje relacje ze współpracownikami, jakie masz podejście do nowo zatrudnionych osób, czy potrafisz okazywać innym empatię i czy szanujesz różnorodność w miejscu pracy. Cechy te mają dziś bardzo duże znaczenie w niemal każdej firmie.

    Ciągły rozwój

    Na to, jak jesteś postrzegany w pracy, wpływa również Twoje nastawienie do rozwoju: zarówno zawodowego, jak i osobistego. Jeśli stale się dokształcasz i chcesz pozyskiwać kolejne cenne umiejętności oraz nową wiedzę, inni odbierają Cię jako pracownika ambitnego i zaangażowanego, który nie chce stać w miejscu. Dla wielu pracodawców ma to dziś bardzo duże znaczenie. Rozwój dotyczy też Twojej otwartości na feedback – zastanów się zatem, jak reagujesz na informację zwrotną od przełożonych, również na konstruktywną krytykę.

    Poszukiwania nowej pracy w Gołdapi? Możesz je przyspieszyć – wystarczy, że zajrzysz na portale z ogłoszeniami rekrutacyjnymi online!

    Punktualność

    Kolejną istotną kwestią, która ma wpływ na Twój wizerunek w pracy, jest Twoja punktualność. Pracodawca i Twoi współpracownicy zwracają uwagę na to, czy pojawiasz się w biurze na czas, czy może notorycznie przybiegasz do biurka kilka minut po przysłowiowej „ósmej”. Pokazuje to Twoje podejście do pracy oraz szacunek do ustalonych z góry zasad. Jeśli regularnie się spóźniasz, możesz być odbierany jako osoba, która podchodzi do pracy w bagatelizujący sposób – a z czasem może to nawet prowadzić do zwolnienia.

    Komunikacja – na żywo i online

    Na wizerunek w pracy przekłada się również sposób, w jaki komunikujesz się z innymi – zarówno z kolegami z zespołu, jak i z przełożonymi czy klientami. Mowa nie tylko o komunikacji na żywo, ale również o tej online – zwłaszcza w czasach, w których znaczna część kontaktów przebiega właśnie w taki sposób. Zwracaj uwagę na to, w jaki sposób komunikujesz się z innymi. Skup się przy tym i na samej poprawności językowej, i na kulturze.

    Chcesz poprawić swój wizerunek jako pracodawcy i zwiększyć swoją przewagę na tle konkurencji? Employer branding kurs to coś dla Ciebie!

    Podsumowanie

    Wizerunek w pracy to nie tylko wygląd czy strój, bo składa się na niego wiele innych czynników. Jeśli zatem chcesz być postrzegany jako zaangażowany i ambitny pracownik, zwróć uwagę na to, w jaki sposób wykonujesz swoje obowiązki, czy dotrzymujesz terminów i czy bierzesz odpowiedzialność za wykonywane przez siebie czynności. Przyjrzyj się również swojej kulturze osobistej i sposobie, w jaki odnosisz się do innych – to również ma duży wpływ na to, jak jesteś odbierany w organizacji. Nie bez znaczenia jest ponadto Twoja punktualność, osobisty i zawodowy rozwój oraz motywacja do działania i doskonalenia się.

    Przeczytaj źródło