Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid już w Polsce. Znamy ceny i specyfikacje

1 miesiąc temu 42

Za nami polska premiera Jaecoo 5 i Omody 5 Hybrid. Oba samochody są naprawdę atrakcyjnie wycenione i bogato wyposażone. Kompaktowe chińskie SUV-y idealnie wpasowują się w potrzeby polskiego rynku, przez co jesteśmy bardziej niż pewni, że staną się one hitami sprzedaży. 

Ponad 460 chińskich samochodów dostępnych od ręki: Poznaj ofertę

Chiński koncern Chery coraz lepiej radzi sobie na polskim rynku, oferując bogato wyposażone i przystępne cenowo SUV-y z napędem spalinowym, hybrydowym i elektrycznym. Chińczycy zdają się doskonale odczytywać potrzeby polskich klientów, co potwierdzają wyniki sprzedaży. Od stycznia do września 2025 roku Omoda i Jaecoo sprzedały w Polsce łącznie 9441 samochodów, z czego 5189 aut przypada na Omodę, natomiast 4252 na Jaecoo. Oznacza to, że obie marki zajmują odpowiednio 21. i 22. miejsce na rynku nowych aut w Polsce, wyprzedzając m.in. Mazdę, Hondę czy Teslę. Obecnie w Polsce co trzeci nowy chiński samochód nosi logo Omody lub Jaecoo. Dzięki najnowszym modelom Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid już wkrótce duet Omoda&Jaecoo może znaleźć się w gronie 20 najpopularniejszych marek w Polsce.

Premiera obu modeli miała miejsce podczas obchodów jubileuszu pierwszej rocznicy obecności Omoda&Jaecoo na polskim rynku.

Jaecoo 5 wygląda jak mniejsza i bardziej konwencjonalna wersja modelu 7

Zaczniemy od Jaecoo 5, czyli kompaktowego SUV-a o charakterze outdoorowym. Zdaniem producenta Jaecoo 5 to kompaktowy SUV stworzony z myślą o osobach poszukujących harmonii między nowoczesnym stylem, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi a praktycznością na co dzień. Podobnie jak większy Jaecoo 7, również mniejszy model wyróżnia się designem inspirowanym naturą i geometrią – masywne linie karoserii, charakterystyczny grill nawiązujący do wodospadu, wyraziste przetłoczenia oraz LED-owe reflektory podkreślają jego dynamiczny, pewny charakter, spójny z pozostałymi modelami marki Jaecoo. Wariant elektryczny E5 poznamy po zabudowanym grillu i gładkim przednim pasie z czarną wstawką łączącą optycznie reflektory, z umieszczonym na niej napisem JAECOO. Zmiany te pozwoliły na poprawę aerodynamiki pojazdu.

Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid już w Polsce. Znamy ceny i specyfikacje

Jaecoo 5 wydaje się jednak bardziej konwencjonalny od modelu 7, m.in. za sprawą tradycyjnych klamek drzwi czy lamp pozbawionych pikselowego wzoru. Model będzie można wybrać w jednym z pięciu kolorów inspirowanych naturą: Snow White, Eucalyptus Green, Carbon Black, Glacier Blue oraz Stone Gray. Dodatkowo, w wersji spalinowej lakiery Snow White i Eucalyptus Green będą dostępne w wersji z czarnym dachem.

W przypadku wersji spalinowej klienci będą mogli wybierać spośród 7 konfiguracji kolorystycznych nadwozia i 2 wariantów kolorystyki wnętrza. Jaecoo E5 natomiast dostępne jest w 5 kolorach nadwozia, wyłącznie z ciemnym wykończeniem wnętrza. Co istotne, wszystkie oferowane lakiery są metalizowane lub perłowe i nie wymagają dopłaty. Dodatkowo, w wersji spalinowej lakiery Snow White i Eucalyptus Green będą dostępne w wersji z czarnym dachem.

Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid już w Polsce. Znamy ceny i specyfikacje

Jaecoo 5 - dane techniczne. Gabaryty jak w Omodzie 5, ale znacznie lepsza funkcjonalność

Jaecoo 5 gabarytowo jest zbliżone do Omody 5, z którą dzieli też platformę. Nadwozie wykonano w 78% ze stali o wysokiej wytrzymałości. Samochód mierzy 4,38 m długości, 1,86 m szerokości oraz 1,65 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,62 m. Producent podkreśla, że współczynnik wykorzystania przestrzeni kabinowej wynosi aż 83%, cokolwiek by to nie oznaczało. Oprócz przestronnej kabiny Jaecoo 5 ma też pojemny bagażnik (480-1284 l), co zawdzięczamy pudełkowatej sylwetce. W wersji elektrycznej znajdziemy również frunk o pojemności 35 litrów.

Samochody Jaecoo z rabatami do 15%: Przejdź do oferty

Samochód może holować przyczepę o masie do 1250 kg, a maksymalne obciążenie dachu wynosi 75 kg. Jaecoo 5 wyposażono też w oświetlenie biwakowe, co czyni go doskonałym towarzyszem do wypoczynku na łonie natury. Co istotne, oba warianty napędowe wyposażono w niezależne zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi.

Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid już w Polsce. Znamy ceny i specyfikacje

Kilka słów o kabinie Jaecoo 5

Kabina stanowi nawiązanie do Jaecoo 7, jednak ona również sprawia wrażenie bardziej konwencjonalnej. Centrum dowodzenia stanowi pionowy, 13,2-calowy ekran systemu infotainment z intuicyjnym interfejsem niczym w modelu 7 i bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i AndroidAuto. Przed kierowcą natomiast znalazł sie wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 8,88". Atmosferę w kabinie poprawia ambientowe oświetlenie, natomiast producent szczyci się największym w segmencie dachem panoramicznym, o powierzchni aż 1,45 m2. 

Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid już w Polsce. Znamy ceny i specyfikacje

Jaecoo 5 z certyfikatem pet-friendly

Pora na najciekawszy "smaczek". Jaecoo 5 jest jednym z pierwszych SUV-ów w swojej klasie certyfikowanym przez TÜV SÜD jako model pet-friendly. Na pokładzie znajdziemy m.in.: zaawansowany system filtracji powietrza, inteligentną kontrolę temperatury, dostosowującą warunki w kabinie do potrzeb pupila oraz przestronną strefę w tylnej części auta, zapewniającą komfort i bezpieczeństwo zwierząt podczas podróży.

Jaecoo 5 - układy napędowe

Jaecoo 5 będzie oferowane w dwóch wariantach napędowych: z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI oraz jako elektryczne Jaecoo E5. Na początku 2026 roku gamę uzupełni wersja hybrydowa (HEV) rodem z Omody 5. Podobnie jak w pozostałych modelach Omoda&Jaecoo, odmiana spalinowa rozwija 147 KM i 275 Nm, współpracuje z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią i charakteryzuje się sprawnością cieplną na poziomie 41%. Napęd trafia na przednie koła.

Wariant elektryczny E5 rozwija 211 KM i 288 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s, a napęd trafia na przednią oś. Jaecoo E5 korzysta z baterii LFP o pojemności 61 kWh i oferuje 402 km zasięgu w trybie mieszanym według cyklu WLTP. Można je ładować prądem stałym o mocy do 130 kW, dzięki czemu podładujemy akumulatory od 30 do 80% w 28 minut. Z kolei ładowanie prądem zmiennym (AC) o mocy 11 kW zajmuje 7 godzin. Samochód wyposażono też w funkcję V2L o mocy 3,3 kW oraz w tzw. "tryb ultra oszczędzania energii". 

Jaecoo 5 może holować przyczepę o masie do 1250 kg, a maksymalne obciążenie dachu wynosi 75 kg. Jaecoo 5 wyposażono też w oświetlenie biwakowe, co czyni go doskonałym towarzyszem do wypoczynku na łonie natury. Co istotne, oba warianty napędowe wyposażono w niezależne zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi.

Jaecoo 5 - ceny i wyposażenie

Jaecoo 5 oferowane będzie w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort oraz Prestige. Obie są bogato wyposażone. 

Jaecoo 5 — wyposażenie standardowe Comfort Prestige
  • 7 poduszek powietrznych
  • Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania pasa ruchu (ACC)
  • Kompletny pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy
  • 18” felgi aluminiowe
  • Reflektory oraz tylne światła LED
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z ekranem dotykowym 13.2”
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
  • Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
  • Podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie regulowane, tapicerka ze skóry ekologicznej
  • System audio Sony (8 głośników)
  • Elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika
  • Podgrzewanie kierownicy
  • System kamer 540°
  • Dach panoramiczny
  • Ambientowe oświetlenie wnętrza (z możliwością wyboru koloru)

Jaecoo 5 w wersji Comfort w promocyjnej ofercie startuje od 109 900 zł, natomiast odmiana Premium 124 900 zł. Promocją objęto też wersję elektryczną – ceny wersji Comfort i Premium wynoszą odpowiednio 139 900 zł i 153 900 zł. Katalogowa cena Jaecoo 5 5 wyniesie w zależności od wersji wyposażenia 115 000 zł lub 129 500 zł (dokładnie tyle samo co za Omodę 5), natomiast za Jaecoo E5 po okresie promocyjnym damy 145 500 zł lub 159 500 zł. Gwarancja wynosi 7 lat lub 150 000 km, zaś na baterie w wersji elektrycznej 8 lat lub 160 000 km. 

Samochody Omoda&Jaecoo z atrakcyjnym finansowaniem: Zobacz samochody dostępne od ręki

Omoda 5 Hybrid to nie tylko nowa wersja napędowa, ale i ciekawszy design

Przejdźmy teraz do Omody 5 Hybrid. Kompaktowy crossover jest już z nami od roku i świetnie sobie radzi, co widać zresztą na drogach, gdzie Omoda 5 jest częstym widokiem. Dotychczas auto występowało w wersji benzynowej 1.6 T-GDI oraz elektrycznej E5, jednak to debiutująca odmiana hybrydowa (HEV) ma szansę stać się prawdziwym game changerem. 

Odmiana hybrydowa to jednak nie tylko nowy układ napędowy, ale również kilka zmian w wyglądzie auta. Omodę 5 Hybrid zaprojektowano według filozofii Art in Motion. Widać to zwłaszcza po przodzie pojazdu, który otrzymał przeprojektowany, trójwymiarowy grill oraz nowy design świateł do jazdy dziennej, które połączono optycznie czarną listwą z napisem OMODA. Samochód prezentuje się jeszcze nowocześniej niż dotychczas. Samochód będzie można wybrać w jednym z 6 kolorów: Phantom Gray, Carbon Black, Midnight Blue, Blood Red, Khaki White oraz Aviation Silver – dodatkowo ostatnie dwa kolory będą dostępne również w wersji z dachem lakierowanym w kolorze Carbon Black.

Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid już w Polsce. Znamy ceny i specyfikacje

Popracowano nad wygłuszeniem kabiny

Kabina Omody 5 Hybrid w zasadzie nie różni się od pozostałych wersji. Mamy zatem estetyczny i nowoczesny kokpit z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami tworzącymi jedną płaszczyznę. System multimedialny oferuje bezprzewodowego Apple CarPlay'a i AndroidAuto. Omodę 5 Hybrid wyposażono też w 20 systemów ADAS. Producent podkreśla dobre wyciszenie kabiny w odmianie hybrydowej. Dzięki dodatkowemu wygłuszeniu na tylnej kanapie poziom głośności wynosi 63,4 dB, przy prędkości 120 km/h. 

Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid już w Polsce. Znamy ceny i specyfikacje

Omoda 5 Hybrid - układ napędowy

Omoda 5 Hybrid korzysta z układu hybrydowego o mocy 224 KM i maksymalnym momencie obrotowym 283 Nm. Bazuje on na jednostce 1.5 T-GDI o mocy 143 KM, która pracuje w cyklu Millera i ma aż 44,5% sprawności cieplnej. Układ napędowy składa się też z trakcyjnego silnika elektrycznego o mocy 204 KM znajdującego się wraz z drugim silnikiem o mocy 136 KM w specjalnej skrzyni biegów opracowanej dla pojazdów hybrydowych. Bateria LFP ma 1,83 kWh pojemności. Napęd Omody 5 Hybrid może działać w 3 trybach: w pełni elektrycznym, hybrydowym szeregowym oraz hybrydowym równoległym. Średnie spalanie na poziomie 5,3 l/100 km oznacza, że na jednym baku pokonamy nawet 1000 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 s, a prędkość maksymalna to 175 km/h. 

Omoda 5 dostępna od ręki: Przejdź do chińskiesamochody.pl

Omoda 5 Hybrid - cena

Omoda 5 Hybrid przekonuje również atrakcyjną ceną. Odmianę Comfort wyceniono na 119 500 zł, czyli tylko o 4000 zł więcej niż wersję spalinową. Z kolei bogatsza konfiguracja Premium oznacza wydatek 136 500 zł. Producent udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km, natomiast na baterię i silnik trakcyjny 8 lat lub 160 000 km. 

Przeczytaj źródło