InPost taniej dostarczy zakupy z Allegro

1 miesiąc temu 47

Obecnie dostawa przesyłki z Allegro do Paczkomatu InPostu kosztuje 11,49 zł brutto (czyli 9,34 zł netto). Taka stawka obowiązuje od listopada ub.r.

InPost poinformował właśnie, że z początkiem listopada 2025 roku cena zmaleje do 10,95 zł brutto (8,90 zł netto). To obniżka o 4,7 proc.

Nie zmieniają się parametry przesyłki: może ważyć do 25 kg oraz mieć wymiary 410 x 380 x 640 mm. Takie jak obecnie będą też ceny usług dodatkowych (w poniższej grafice są podane stawki netto).

Opłaty za usługi dodatkowe InPostu na Allegro Opłaty za usługi dodatkowe InPostu na Allegro © Licencjodawca

W komunikacie InPostu przypomniano, że działający na Allegro sprzedawcy do końca października powinni wprowadzić niższe stawki do swoich cenników.

InPost nie zapowiada natomiast obniżki cen za pozostałe opcje dostaw zakupów z Allegro: Kurier24 i miniKurier24.

Dostawy InPostu kontra Allegro Delivery

Firma współpracuje z Allegro od lat. Umowa pozwala jej zmieniać ceny dostaw co roku, na początku listopada, w oparciu o dwa wskaźniki: inflacyjny oraz wzrostu kosztów wynagrodzeń. W listopadzie 2022 roku stawki podwyższono o 12 proc.

Wiosną br. Allegro zaczęło mocno promować na swojej platformie własną usługę dostaw zakupów – Allegro Delivery, kosztem opcji oferowanych przez inne firmy. InPost w sprawozdaniu za drugi kwartał podał, że według jego szacunków ten mechanizm w szczytowym okresie dotyczył nawet ponad 30 proc. wszystkich zakupów na Allegro. U firmy Rafała Brzoski przełożyło się to w ciągu kwartału na spadek liczby zrealizowanych dostaw o niecałe 2 proc.

Spółka uznała, że w ten sposób Allegro naruszyło zapisy łączącej je umowy, i zażądała 98,7 mln zł kary. A ponieważ zapłata nie nastąpiła, skierowała sprawę do sądu arbitrażowego. Szef Allegro Marcin Kuśmierz na niedawnej wideokonferencji zapewnił, że jego firma działa zgodnie z prawem i nie obawia się interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według badania Mediapanel we wrześniu 2025 roku Allegro odwiedziło 19,02 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio godzinę, 34 minuty i 8 sekundy.

Przeczytaj źródło