Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Od lewej: Mańkowski, Durlik, Machała, Warecki, Karaszewski, Chabas, Mieśnik, Nowakowski, Eliasz / mat. prasowe
Nowa osoba w sprzedaży
Rafał Durlik obejmuje stanowisko Executive Sales Directora. To o tyle ciekawe, że w Iberionie istnieje już takie samo stanowisko i zajmuje je Lidia Cybulska. Jak wyjaśnia spółka, oboje będą zarządzać równoległymi zespołami sprzedażowymi i raportować bezpośrednio do Przemysława Mańkowskiego, Chief Commercial Officera odpowiedzialnego za skalowanie biznesu, rozwój oferty reklamowej oraz optymalizację struktur i procesów sprzedażowych.
– Model dwuzespołowy to przemyślana decyzja, dzięki której możemy szybciej reagować na potrzeby rynku, skuteczniej rozwijać ofertę i budować relacje z klientami. Jestem bardzo zadowolony, że Rafał dołącza do Iberionu – wnosi cenne doświadczenie, energię i strategiczne spojrzenie na sprzedaż. Wierzę, że wspólnie z Lidią Cybulską, która również pełni funkcję Executive Sales Director, stworzymy strukturę, która dowiezie wartość rynkowi i zapewni najlepsze miejsce pracy dla ludzi z branży reklamowej – mówi Przemysław Mańkowski, Chief Commercial Officer Iberion.
Rafał Durlik to menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w sprzedaży, strategii biznesowej i zarządzaniu zespołami. Przez ostatnie ponad 7 lat był związany z Grupą Wirtualna Polska, jako Dyrektor Departamentu Strategii Klientów Kluczowych odpowiadał za współpracę z największymi reklamodawcami w kraju, tworzenie złożonych rozwiązań marketingowych oraz rozwój strategicznych partnerstw. Wcześniej przez wiele lat związany był z Trader.com z Grupy Agora SA, gdzie zajmował szereg stanowisk kierowniczych w obszarze sprzedaży.
Kto był wcześniej?
To już kolejny były menadżer z Grupy Wirtualnej Polski, który w ostatnim czasie znalazł pracę w Iberionie. Na początku roku firma poinformowała, że w zakresie finansowym i biznesowym będzie doradzał jej Tomasz Machała. Były redaktor naczelny Wirtualnej Polski, a później szef spółek należących do holdingu: WP Pilot (Netwizor) i Nocowanie, z której zniknął we wrześniu 2024 łączne po 8 latach w holdingu.
Miesiąc później Iberion ogłosił, że pracę w ich firmie znalazł także “były członek zespołu zarządzającego Wirtualnej Polski odpowiedzialny za IT”. Mowa o Pawle Karaszewskim, który wcześniej w Grupie WP pracował łącznie prawie 20 lat, a w Iberionie pełni rolę AdTech Development Advisora.
Kolejny miesiąc później w Iberionie wylądował Przemysław Mańkowski, jako Chief Commercial Officer. Mańkowski wcześniej przez lata pracował w WP, gdzie był wiceprezesem ds. sprzedaży, ale zniknął z niej w sierpniu 2024 w związku z większymi zmianami, które odbywały się w tej spółce. Od marca 2025 buduje nowe struktury sprzedażowe w Iberionie i szeroko rekrutuje do swoich zespołów. Stąd m.in. pojawienie się w firmie Rafała Durlika, który pracował w WP do pierwszego kwartału 2025 roku.
Pod koniec czerwca dyrektorem pionu newsowo-biznesowego Grupy Iberion został ogłoszony Piotr Mieśnik. To były redaktor naczelny Wirtualnej Polski, z której odszedł dwa lata temu. Potem jako dyrektor wydawniczy przez pół roku pracował w Grupie PTWP, z której odszedł do Kanału Zero, z którym z kolei pożegnał się po niecałych trzech miesiącach w roli redaktora naczelnego.
Parę lat wcześniej rolę Chief Revenue Officera pełnił w Iberionie Rafał Warecki, który – podobnie jak wyżej wymienieni – pracował w różnych rolach w holdingu WP. Był m.in. dyrektorem produktów moto i tech, zarządzał spółką Dobreprogramy, później Autocentrum, a także był dyrektorem ds. produktu wydawniczego Wirtualnej Polski Media. W ostatniej roli był prezesem spółki Domodi, gdzie po 1,5 roku zastąpił go Tomasz Janicki, a on sam po wielu latach zniknął ze struktur holdingu.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Iberion w 2023 roku, po zaledwie trzech miesiącach pracy, poinformował, że będzie rozstawał się z Rafałem Wareckim, który wyjaśniał, że to rozejście “w doskonałych relacjach”.
W tym samym czasie co Warecki, do Iberionu dołączył też Michał Chabas. Trzeba zaznaczyć jednak, że on nie trafił tam bezpośrednio z WP, a z wydawnictwa PMGP ("Wprost", “Do Rzeczy”), w którym był przez rok. Wcześniej przez 3,5 roku pracował – tak, dokładnie – w Wirtualnej Polsce, gdzie był m.in. szefem strony głównej, sportu, wiadomości i serwisów lokalnych, o2.pl. Chabas w połowie tego roku po niecałych trzech latach w Iberionie, przeszedł z kolei w drugą stronę do… Wirtualnej Polski.
Niewiele później do Iberionu, jako Product Growth & Development Director dołączył Maciej Eliasz, który przez rok pracował z Chabasem w PMGP, ale wcześniej był SEO Team Leaderem w Wirtualnej Polsce. W międzyczasie przez rok w Iberionie pracował też Jakub Wątor, były redaktor naczelny redakcji technologicznej Wirtualnej Polski. Do Iberionu przeszedł jednak nie bezpośrednio, bo z magazynu Spider's Web, gdzie był redaktorem prowadzącym.
Redaktorem naczelnym portalu SwiatGwiazd.pl, wydawanego przez Iberion, od końcówki 2023 roku jest z kolei Karol Nowakowski, który poprzednie 6 lat pracował w portalu JastrzabPost.pl – zakupionym przez Wirtualną Polskę rok wcześniej.
Procesy rekrutacyjne
Albert Wójcik, założyciel i prezes Iberionu, w niedawnym wywiadzie dla Wirtualnychmediów tak odpowiadał pytany o specyficzną politykę rekrutacyjną i stosunkowo szybkie rozstania z topowymi menadżerami.
– Mamy takie same oczekiwania wobec osób z nazwiskiem, jak i tych bez rozpoznawalnego nazwiska. Budujemy kulturę merytokracji opartą na ocenie rezultatów. Okres próbny służy temu, by zweryfikować współpracę i sprawdzić, czy obie strony dobrze się w niej odnajdują. Jesteśmy w trakcie transformacji, układania struktur i są to naturalne zmiany. Najlepsze są relacje win-win. Jeśli okazuje się, że nie ma wspólnoty wartości pomiędzy człowiekiem a organizacją, to nie ma sensu przedłużać relacji na siłę - bo wtedy nie jest korzystna dla żadnej ze stron. Uważam natomiast, że rekrutacja, która nie kończy się dobrą współpracą i realną wartością dla obu stron, to błąd po stronie organizacji, a nie pracownika. (…) Rozumiem, że newsy dotyczące znanych nazwisk są bardziej zauważalne i przyciągają uwagę, ale trzon naszej firmy stanowią ludzie, którzy są z nami od sześciu, siedmiu lat. Wiele z tych osób przeszło wszystkie szczeble w strukturze - od redaktora po stanowiska dyrektorskie.
I dodał: – Jeśli ktoś przyszedłby do nas wyłącznie z pobudek finansowych i dowoził ponadprzeciętne rezultaty - nie widzę w tym problemu. Prawdziwe intencje, które kierują ludźmi, to ich indywidualna, prywatna sprawa. Nie wnikam w nie. Wydaje mi się jednak, że przyciągamy nie tylko pieniędzmi, ale również możliwością pracy wśród ambitnych, nastawionych na rozwój ludzi, ponadrynkową swobodą w działaniu, szybkimi procesami decyzyjnymi oraz szansą na operowanie na największych mediach społecznościowych w Polsce.
Jak mówił w rozmowie Albert Wójcik, jego firma zatrudnia ok. 140 osób (stan na marzec-kwiecień 2025). Iberion na początku roku wygasił kolejne serwisy, kończąc w ten sposób proces konsolidacji portfolio, skupiając się na kluczowych markach i rozwijaniu oraz inwestowaniu w kanały na YouTube. Pod koniec maja ich flagowy portal Goniec.pl zaczął zbierać pieniądze na Patronite. Do tej pory internauci zadeklarowali tam wpływy na poziomie 875 zł miesięcznie.