W Europie debiutuje właśnie zupełnie nowa Honda Prelude, która powraca na rynek europejski po 25 latach przerwy. Samochód nadal jest efektownym kompaktowym coupe, jednak poszedł z duchem czasu i otrzymał wydajny oraz oszczędny napęd hybrydowy. Nowa Honda Prelude e:HEV trafi też do Polski. Znamy cenę i szczegóły!
Prawie 2000 samochodów hybrydowych dostępnych od ręki: Sprawdź ofertę
Stylistyka szóstej generacji modelu, który powraca po 25 latach, czerpie inspirację z ponadczasowej elegancji i lekkości szybowców. Połączenie emocjonującego prowadzenia z imponującą dynamiką przywodzi na myśl lot akrobacyjny. Efekt ten osiągnięto dzięki szerokiej, niskiej sylwetce samochodu, zastosowaniu technologii zawieszenia z modelu Civic Type R, adaptacyjnym amortyzatorom oraz najnowszej wersji systemu stabilizacji toru jazdy (AHA) opracowanego przez Hondę.
Podobna idea przyświeca również projektowi wnętrza, które inspirowane kokpitem szybowca łączy przytulną atmosferę z funkcjonalnością i komfortem materiałów klasy premium. Całość uzupełniają zaawansowane systemy bezpieczeństwa Honda SENSING, zapewniające kierowcy i pasażerom niezapomniane wrażenia z jazdy.
Honda S+ Shift, czyli jeszcze lepsze doznania z jazdy
Dzięki systemowi Honda S+ Shift, który odwzorowuje dźwięk, reakcję i zaangażowanie typowe dla dynamicznej zmiany biegów w automatycznych skrzyniach, Prelude oferuje zupełnie nowy poziom emocji za kierownicą. Technologia ta, będąca najnowszym rozwinięciem liniowego sterowania przełożeniami opracowanego przez Hondę, współpracuje z układem aktywnej kontroli dźwięku (ASC), by podczas przyspieszania dostarczać bardziej realistycznych wrażeń, dopasowując brzmienie do pracy silnika, obrotów i prędkości.
Rozwinięcie tej koncepcji zaowocowało powstaniem wirtualnej skrzyni biegów z ośmioma przełożeniami, która jeszcze silniej łączy kierowcę z samochodem. Używając manetek przy kierownicy — wykorzystywanych przy wyłączonej funkcji Honda S+ Shift do regulacji poziomu hamowania rekuperacyjnego — kierowca może zmieniać biegi w sposób zbliżony do manualnej skrzyni. Przy redukcji przełożeń pojawia się też naturalne uczucie hamowania silnikiem, a reakcja przepustnicy i towarzyszące jej dźwięki przypominają klasyczną redukcję z międzygazem, potęgując wrażenie pełnej kontroli nad autem.
Samochody Hondy z atrakcyjnym finansowaniem: Poznaj ofertę
Zaawansowany napęd hybrydowy e:HEV
Korzystając z ponad 25 lat doświadczenia w tworzeniu technologii hybrydowych, Honda opracowała dla modelu Prelude zaawansowany, w pełni hybrydowy układ napędowy e:HEV. Łączy on 2,0-litrowy silnik benzynowy z lekką automatyczną przekładnią współpracującą z dwoma jednostkami elektrycznymi. Całość generuje moc 184 KM (134 kW) oraz 315 Nm, oferując dynamiczne przyspieszenie, wysoką efektywność i doskonałą kulturę pracy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,2 s.
Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów jazdy – "Comfort", "GT", "Sport" lub "Individual". Każdy z nich w precyzyjny sposób dopasowuje reakcje układu napędowego, zawieszenia i układu kierowniczego do indywidualnych preferencji, a ich zmiana odbywa się za pomocą jednego przycisku.
Precyzja prowadzenia, komfort i funkcjonalność
Nowy Prelude gwarantuje znakomite prowadzenie oraz płynne reakcje niezależnie od warunków drogowych. Wykorzystuje technologię zawieszenia inspirowaną legendarnym modelem Civic Type R, z zaawansowanym układem wielowahaczowym, amortyzatorami adaptacyjnymi i najnowszą generacją systemu stabilizacji toru jazdy AHA. Całość została zaprojektowana tak, by zapewnić idealną równowagę między zwinnością a komfortem podróżowania.
Minimalistyczne wnętrze Prelude o sportowym charakterze
Wnętrze stworzono z myślą o ergonomii, pełnej kontroli i doskonałej widoczności. Wykonane z wysokiej jakości materiałów, charakteryzuje się minimalistycznym, uporządkowanym układem i dbałością o detale. Dostępne są dwa warianty kolorystyczne kabiny – biało-niebieski oraz czarno-niebieski. Do najciekawszych akcentów należą starannie wyszywany napis Prelude na desce rozdzielczej po stronie pasażera w kolorze białym lub niebieskim, zależnie od wybranej kolorystyki wnętrza, a także wyrazisty materiał w pepitkę Houndstooth Check wykańczający fotele, który stanowi ukłon w stronę pierwszego modelu Prelude z 1978 r.
Ponad 130 samochodów coupe z rabatami do 30%: Przejdź do oferty
Honda Prelude 2026 - wyposażenie
Personalizacji dopełnia 10,2-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy z unikalną grafiką Prelude i zmiennymi motywami kolorystycznymi, zależnymi od wybranego trybu jazdy. Samochód wyposażono również w nowoczesny system multimedialny Honda z 9-calowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, oraz wysokiej jakości system audio z ośmioma głośnikami opracowanymi we współpracy z firmą Bose.
Mimo smukłej i eleganckiej sylwetki i nadwozia o wysokości 1349 mm i szerokości 1880 mm, Prelude oferuje przestronne wnętrze dla czterech osób oraz praktyczny bagażnik typu hatchback o pojemności 663 litrów. Rozstaw osi liczy 2604 mm. Klienci mogą wybierać spośród czterech kolorów nadwozia, w tym nowego, eleganckiego Moonlit White Pearl, a także Meteoroid Grey Metallic, Crystal Black Pearl i Racing Blue Pearl.
Honda przywiązuje równie dużą wagę do bezpieczeństwa, dlatego system Honda SENSING został dopracowany tak, by jeszcze lepiej wspierać kierowcę. Udoskonalono m.in. tempomat adaptacyjny, system zapobiegania zjechaniu z pasa ruchu oraz system utrzymywania na pasie, dostosowując je do bardziej sportowego charakteru auta. Każdy detal pokazuje dbałość marki o precyzję i jakość wykonania.
Ile kosztuje Honda Prelude 2026?
Honda Prelude będzie dostępna w jednej, bogato wyposażonej wersji, w cenie 214 500 zł brutto. Samochód trafi na rynek na początku 2026 roku.

4 dni temu
12



English (US) ·
Polish (PL) ·