Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
- Honda rusza z nowym programem dla klasycznych modeli
- Będzie oferować fabrycznie nowe części dla starszych samochodów
- Pierwszym autem, do którego będą dostępne będzie Honda NSX
Jeśli macie klasyczny samochód, a dziś "klasykami" można śmiało nazwać nawet modele, które jeszcze do nie tak dawna były dość powszechne na drogach — np. auta z lat 90. XX wieku, to dobrze wiecie, jak trudno bywa z dostępnością niektórych części do nich. Jeśli waszym klasykiem — albo youngtimerem, jeśli wolicie takie określenie — jest Honda, to problem z częściami do niej skończy się już w przyszłym roku.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFabrycznie nowe części dla klasycznej Hondy
Honda jak na razie nie pochwaliła się wszystkimi szczegółami, ale jak piszą zarówno CarScoops, jak i Car And Driver, Honda zamierza od wiosny 2026 r. zaoferować właścicielom klasycznych samochodów tej marki program mający na celu dostarczanie fabrycznie nowych części oraz usług renowacyjnych. Firma chce w tym celu wykorzystać nowoczesne technologie — np. druk 3D.
Pierwszym modelem, który zostanie objęty programem jest — a jakżeby inaczej — Honda NSX. Firma będzie do niej oferować fabrycznie nowe części. Oprócz druku 3D do wytwarzania nowych podzespołów zamierza wykorzystywać również regenerację. Do NSX mają dołączyć także inne sportowe modele Hondy. Firma zamierza oferować także usługę renowacji samochodów. Na razie jest to jednak planowanie wyłącznie dla japońskich klientów firmy.
Program renowacji Hondy. Na pierwszy ogień idzie NSX
Wraz z tym programem Honda zamierza zakończyć, trwający od 1993 r. NSX Refresh Plan, w którym można było poddać NSX-a pełnej renowacji. Nowy program ma tę ofertę jeszcze poszerzyć.
Honda nie jest jedynym japońskim producentem samochodów, który oferuje tego typu programy dla właścicieli klasycznych aut. Podobne usługi oferują również Toyota, Nissan, czy Mazda.