W Polsce Halloween to już wydarzenie na miarę Hollywood! Zobacz, które gwiazdy wydały fortuny na dekoracje i przebrania, wywołując burzę w sieci!
Polska Moda na Halloween: Im Straszniej, Tym Drożej
Kiedyś, w polskiej tradycji, koniec października i początek listopada był czasem zadumy i wizyt na cmentarzach. Dziś, obok zniczy, coraz mocniej wdziera się do nas amerykańska tradycja Halloween, szczególnie w świecie celebrytów. I trzeba to przyznać – polskie gwiazdy, jak co roku, podeszły do tematu z iście hollywoodzkim rozmachem. To już nie jest proste przebranie; to wyścig o uwagę, o najlepszy strój, a ostatnio także o najbardziej spektakularnie udekorowany dom. Zwycięzca? Ten, kto wygeneruje najwięcej medialnego szumu.
W tym wyścigu o nagłówki od lat nie ma sobie równych Małgorzata Rozenek-Majdan. Celebrytka, która ostatnio sumiennie generuje materiały o swojej metamorfozie wizualnej, udowadniając w wywiadach, że do wyglądu podchodzi poważnie i korzysta z medycyny estetycznej, znalazła nowy sposób na utrzymanie uwagi. To podejście do "poprawy wyglądu" przyniosło jej nawet program Bez kompleksów, gdzie skalpel ma być lekiem na wszelkie bolączki Polek. A gdzie celebrytka czuje się najlepiej, jeśli nie w świetle reflektorów i w roli inspiracji?
Tak Melania Trump przyozdobiła Biały Dom fot. XSpektakl za wszelką cenę
Na tegoroczne Halloween Rozenek wybrała sobie na muzę inną miłośniczkę poprawek i biznesowego zmysłu: Kris Jenner. Przebranie się za matronę klanu Kardashianów, symbol globalnej, hiperpoprawnej i medialnie dominującej rodziny, było strzałem w dziesiątkę. To była nie tylko zabawa kostiumem, ale i celowy komentarz do własnej drogi w show-biznesie, opartej na wizerunku i medialnej dominacji. Sam pomysł wywołał falę dyskusji w internecie – jedni bili brawo za poczucie humoru, inni widzieli w tym jedynie kolejną kalkę zza oceanu.
Ale Rozenek-Majdan postanowiła iść o krok dalej. Przebranie to za mało. Święto musi być widoczne i drogie. Stąd też, z okazji Halloween, postanowiła udekorować swój nowy dom. Trzeba przyznać, że widowisko było pełne. Kościotrupy, czaszki, pajęczyny i oczywiście nietoperze – wszystko to, co amerykańskie horrory serwowały przez lata, zawisło na polskiej willi. Efekty tej dekoratorskiej inwazji trafiły do sieci w specjalnie przygotowanym wideo. I choć jest to z pewnością widowiskowe, pokazuje, jak głęboko zakorzeniła się u nas kultura widowiska i konsumpcjonizmu towarzysząca Halloween.
Halloweenowy klimat w pełni. Uwielbiam ten moment - podpisała nagranie Małgosia.
Tak Andziaks udekorowała swój dom.
Rozenek-Majdan nie jest oczywiście jedyna, która traktuje Halloween jako doskonałą okazję do generowania treści. W ślady hollywoodzkiego przepychu poszła również Andziaks, jedna z najpopularniejszych polskich influencerek, znana z tego, że w jej przypadku nie istnieje pojęcie "ograniczonego budżetu". Andziaks, podobnie jak Małgorzata, nagrała vloga, w którym pokazała kulisy swoich przygotowań i dekorowania posiadłości.
W jej przypadku skromność również odeszła do lamusa. Influencerka postawiła na maksymalny efekt, nie oszczędzając na niczym. Największe wrażenie na widzach zrobiła gigantyczna dynia, która stała się centralnym punktem dekoracji i była widoczna dosłownie z ulicy – a pewnie i z sąsiedztwa. U Andziaks Halloween to nie jest subtelna zabawa w straszenie, to wielka, kosztowna instalacja artystyczna, którą mają podziwiać wszyscy.
Te efektowne dekoracje, z nieograniczonym budżetem w tle, nie mogły przejść bez echa w sekcji komentarzy. Choć fani byli zachwyceni, pojawiło się sporo głosów krytycznych. Widzowie zwracali uwagę na jawny konsumpcjonizm bijący z ekranu i na to, jak celebryci, w pogoni za klikalnością, wydają fortuny na jednorazowe widowiska. Ten dysonans między ich przepychem a codziennym życiem większości Polaków staje się coraz bardziej widoczny. W ten sposób, to, co miało być niewinną zabawą, zamienia się w socjologiczny komentarz na temat rosnącej przepaści i nowego standardu bycia gwiazdą: musisz być nie tylko przebrany, ale i twój dom musi krzyczeć sukcesem, nawet jeśli to sukces oparty na chwilowym, halloweenowym kiczu. W Polsce, Halloween to już nie zabawa, to inwestycja w wizerunek.
- Konsumpcjonizm final boss.
- Wszystko na pokaz...
- Ktoś bawi się w Kardashianki! A za rok nowe rzeczy…- tak podsumowali Andziaks internauci.
Andziaks udekorowała dom na Halloween fot. YouTube
Andziaks udekorowała dom na Halloween fot. YouTube
Andziaks udekorowała dom na Halloween fot. YouTube
Andziaks udekorowała dom na Halloween fot. YouTube
Małgorzata Rozenek-Majdan udekorowała dom na Halloween fot. Instagram
Małgorzata Rozenek-Majdan udekorowała dom na Halloween fot. Instagram
Małgorzata Rozenek-Majdan udekorowała dom na Halloween fot. Instagram
Małgorzata Rozenek-Majdan udekorowała dom na Halloween fot. Instagram
Małgorzata Rozenek-Majdan udekorowała dom na Halloween fot. Instagram
Małgorzata Rozenek-Majdan udekorowała dom na Halloween fot. Instagram
Małgorzata Rozenek-Majdan udekorowała dom na Halloween fot. Instagram
1 miesiąc temu
30




English (US) ·
Polish (PL) ·